- Hirdetés -

Változások a Fordnál

|

- Hirdetés -

A Ford átszervezi mobilitási részlegét, és felvásárolja az Autonomic és a TransLoc cégeket.

A 2018-as év indításaként a Ford Motor Company mobilitási részlege felpörgeti tevékenységét. A Las Vegasban megrendezett 2018-as CES szakkiállításon felvázolt mobilitási stratégiájának megfelelően a Ford a termékek és szolgáltatások széles skáláját szeretné kínálni a közlekedési rendszerek (járművek, infrastruktúra, konnektivitás és digitális megoldások) minden szintjén, hogy megkönnyítse a Jövő Városának közlekedését és az emberek szabad mozgását.

A tervek szerint idén a Ford a következő területeken gyorsítja fel az új üzletágak beindítását:

  • Közlekedésszervezési rendszerek: A vállalat nyílt forráskódú, felhőalapú platformja – a közlekedési ökoszisztéma különböző elemei közti információáramlást és alapszintű tranzakciókat irányító Közlekedési Mobilitási Felhő – más autógyártók, beszállítók, partnerek és városok számára is elérhetővé válik, és a rendszer építésére és támogatására egy fejlesztői hálózat jön létre.
  • Konnektivitás: A magánszemélyeknek, flottaüzemeltetőknek és nagyvárosoknak szóló digitális szolgáltatások előkészítése céljából 2019-ig az USA-ban a Ford minden járművében megjelenik a konnektivitást szolgáló technológia, 2020-ra pedig a világon forgalmazott összes Ford-modell 90 százalékában is elérhető lesz ez a megoldás.
  • Transzfer-szolgáltatás: A Ford mikroközlekedési megoldásának sarokköve, a Chariot idén a világ több városában is megjelenik; az új üzletág alapja azon vállalatok szemléletváltása lesz, amelyek ezentúl ilyen transzfer-szolgáltatással oldják meg alkalmazottaik munkába járását. A Ford alig néhány hete jelentette be, hogy a Chariot immár az ötödik nagyvárosban, az ohiói Columbusbanis megkezdte működését.
  • Nem mentőszolgálat-jellegű egészségügyi szállítás: Az egészségügyi szállítás egyre növekvő piacára belépve a Ford Mobility a Beaumont Health nonprofit szervezet segítségével teljes kapacitással kezdi majd működtetni azt a rendszert, amit eddig egy délkelet-michigani kísérleti programban vizsgáltak.
  • Jármű-menedzsment szolgáltatás: A 2017-ben megalapított Ford Üzleti Megoldások részleg a járművek összekapcsolhatósága révén adatszolgáltatást és flotta-optimalizálást kínál a kereskedelmi szegmensben – mindezt arra alapozva, hogy a márka hosszú ideje közismert a flottavásárlók magas szintű kiszolgálásáról. A Ford Üzleti Megoldások részleg idén már globálisan is kiterjeszti tevékenységét.

Az innováció és a fejlesztések felgyorsítása céljából a Ford felvásárolta a kaliforniai Palo Altoban működő Autonomic technológiai vállalatot, amely a közlekedés nagy léptékű szerkezeti átalakításának megoldásaira szakosodott.

Az Autonomic megszerzésével a Ford hatékonyabban dolgozhat azon küldetése teljesítésén, hogy megalapozza Közlekedési Mobilitási Felhő platformját. A felvásárlás a vállalat egyéb kulcsfontosságú mobilitási kezdeményezéseit, például a teljes konnektivitás megteremtését, a Chariot működését és a nem mentőszolgálat jellegű egészségügyi szállítást is előrelendíti. A platform kínálta előnyöket teljes mértékben kiaknázva a Ford immár az Autonomic csapatának tudását is hasznosíthatja új mobilitási üzletágak kialakítására.

A Ford ezzel egy időben az észak-karolinai Durhamben működő TransLoc céget is felvásárolta; ez a vállalat a városi tulajdonú mikroközlekedési megoldásokat kiszolgáló, igény-alapú technológiák beszállítására szakosodott. A TransLoc megszerzésével a Ford még alaposabb tudásra tehet szert a városi hálózatok működtetésében, és immár világszerte jól bevált nyomon követési megoldásokat kínálhat a nagyvárosi ügyfelek számára, dinamikus útvonaltervezéssel javítva a közlekedés hatékonyságát.

A felvásárlásokkal kapcsolatos részletek nem nyilvánosak.

A Ford azt is bejelentette, hogy átszervezi a mobilitási megoldásokat fejlesztő csapatait. A Ford adatgyűjtő és adatelemző csoportját, valamint az információtechnológiai csapatot már sikerült hatékonyan integrálni a Ford Mobility szervezetbe Klevorn vezetése alatt, s erre alapozva az átszervezés után négy új csoport jön majd létre a mobilitási termékek, szolgáltatások és üzletágak fejlesztésére:

  • Ford X: Az Autonomic felvásárlása alapkőként szolgál az új Ford X csapat felállításához. A Ford Smart Mobility LLC részeként működő csapat segít majd abban, hogy a Ford folyamatosan fedezhessen fel és dolgozhasson ki új üzleti modelleket. Ennek támogatására a Ford X felügyeli majd a Közlekedési Mobilitási Felhő platformot; az új Ford X Accelerator csoport munkáját, aminek feladata a lehetséges termékek és szolgáltatások ötleteinek gyors kidolgozása és az új mobilitási vállalkozások figyelemmel kísérése fejlődésük kezdeti szakaszában.
  • Mobilitási Üzletág Csoport: A Ford Smart Mobility LLC új Mobilitási Üzletág Csoportjának feladata a vállalat már létező mobilitási üzletágainak magasabb szintre fejlesztése; a Ford mikroközlekedési üzletei, köztük a Chariot transzfer és az egészségügyi szállítás irányítása; a FordPass® és a digitális szolgáltatások, köztük az önvezető járművek üzletága és a járműveken belüli szolgáltatások támogatása; valamint a Ford X által kidolgozott jövőbeli üzletágak gyakorlati megvalósítása.
  • Mobilitási Platformok és Termékek: A Ford Mobility terméktámogatási csoportja irányítja a Ford mobilitási üzletágaihoz – köztük a konnektivitással, a FordPass platform elemeivel, a járműmenedzsment-szolgáltatással, a közlekedési szolgáltatással és az önvezető járművekkel kapcsolatos platformokhoz – szükséges technológiák tervezését és fejlesztését.
  • Mobilitási Marketing és Növekedés: A vásárlók és a kereskedelmi és közületi felhasználók érdeklődésének felkeltésére, valamint annak biztosítására, hogy az ügyfelek véleménye és igénye eljusson a szervezet illetékeseihez, a Ford Smart Mobility LLC egy globális marketing- és értékesítési csapatot állít fel. Ez a csoport egyetlen közös szervezetként fogja majd össze a Ford City Solutions, a regionális Ford Smart Mobility részlegegek, valamint a TransLoc és a hozzájuk tartozó szervezetek marketing és értékesítési szakembereit.

Az új szervezet felállításával kapcsolatban több vezetői kinevezést is bejelentettek:

  • Sunny Madra, az Autonomic alapító vezérigazgatója, a Ford alelnökeként irányítja a Ford X munkáját.
  • Marion Harris, a Ford Credit pénzügyi vezetője lesz a Mobilitási Üzletág Csoportért felelős alelnök.
  • Rich Strader a Mobilitási Platformok és Termékek csoportot irányítja alelnökként.
  • Brett Wheatley, a Ford Marketing, Értékesítés és Szolgáltatás-átalakítási részlegének igazgatója a Mobilitási Marketing és Növekedés csoportot irányítja alelnökként.

A Ford Motor Company globális autóipari és mobilitási vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. Az összesen mintegy 202.000 alkalmazottat foglalkoztató, világszerte 62 gyártóüzemet működtető vállalat alaptevékenysége a Ford személyautók, haszongépjárművek, SUV-k és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók gyártása, értékesítése, finanszírozása és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. Ugyanakkor a Ford lendületesen dolgozik az új lehetőségek kiaknázásán is a Ford Intelligens Mobilitás terv alapján, aminek célja, hogy piacvezetővé tegye a vállalatot a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlói élmény és az adatfeldolgozás területén. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt.

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 52.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 66.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...

Több mint 100 milliárd dollár a Binance kriptotőzsdéjén

Március első hetében 100 milliárd dollár fölé emelkedett azoknak a kripto-pénzeszközöknek az értéke, amelyeket a Binance kriptotőzsdéjén tartanak a platform felhasználói. A rekordmértékű tőkebeáramlással egyidőben nagyot nőtt a tőzsdén elérhető digitális eszközök hozama is....

A Toyotának végig igaza volt?

A Toyota vajon végig helyesen hitt a hibrid autókban? – ezzel a címmel jelent meg egy érdekes írás a Financial Times holnapján amely rámutat arra, hogy a piaci fejlemények afelé mutatnak, hogy helyes lehet...

Erre spórolnak a fiatalok

A fiatalok felének, 51 százalékának volt megtakarítása a múlt év végén, ez stagnálást, minimális csökkenést jelent a korábbi negyedévekhez képest - derül ki a K&H ifjúsági indexből. A fiatalok átlagosan 549 ezer forint megtakarítással...

Növelte szabadalmai számát Európában a Huawei

Tavaly ismét a Huawei nyújtotta be a legtöbb szabadalmi kérelmet az Európai Szabadalmi Hivatalhoz (EPO), 12 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A vállalat 5071 találmányt jegyeztetett be, és a harmadik egymást követő évben...

Külföldön terjeszkedett a magyar ételmentő startup

A magyar ételmentő startup márciustól már Romániában is harcba száll az ételpazarlás ellen, így tovább erősítve a régiós jelenlétét. A Munch jelenleg a román fővárosban, Bukarestben érhető el, de az idei tervek között szerepel...
- Hirdetés -