Újra lesz Sláger Rádió?

A Juventus Rádió tulajdonosa a Marketing & Média értesülései szerint levédette a Sláger Rádió elnevezést. Visszatérhet a 2009-ben megszűnt rádiós márka a piacra, új ellenfele lehet a Class FM-nek?

 

A Marketing & Média értesülései szerint hamarosan Sláger Rádióra, vagy Sláger FM-re keresztelnék át a Juventus Rádiót. A budapesti frekvenciával rendelkező rádió tulajdonosváltását tegnap jelentették be. A Juventust az Ayudate Holdingtól a Radu Morar érdekeltségébe tartozó Tematic Media Group Kft. vásárolta meg. A cég elsősorban a televíziós piacon ismert, olyan csatornák tartoznak hozzájuk, mint a Sláger Tv, a Fishing & Hunting, a Doq, vagy éppen a SportKlub.

 

A Juventus új tulajdonosa a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának adatbázisa szerint már jó ideje készült egy rádió indítására. Idén márciusban ugyanis Radu Morar másik cége, a Tematik Kabel Kft. elindította a Sláger Rádió név védjegy-bejelentési folyamatát, majd június elején a Sláger FM elnevezést levédetését is kérelmezték. A Sláger Rádió nevet eredetileg a 2009-ben megszűnt rádió amerikai tulajdonosa védette le még 1998-ban, a hivatal nyilvántartása szerint azonban ez a védjegyoltalom már lejárt.

 

Megkérdeztük Radu Morart, hogy valóban újraélesztené-e a Sláger márkanevet a rádiós piacon, de erről a témáról nem szeretett volna nyilatkozni. Arról viszont a tegnap kiadott közlemény is szólt, hogy a Juventus esetében nem csak egyszerűen a programstruktúra fog változni, hanem teljesen újrapozicionálják a rádiót.

 

Radu Morar a rádió megvétele kapcsán arról azért beszélt a Marketing & Médiának adott interjújában, hogy szeretnék kihasználni a Sláger Tv és a rádió közötti szinergiákat. „Én mindig hosszútávon gondolkodom. Időnk van arra, hogy a tévés piac után a rádiós piacon is valami nagyot tudjunk alkotni. Bízom benne, hogy Magyarországon még mindig érdemes nagyot álmodni” – nyilatkozta Radu Morar. Kérdeztük arról is, hogy ebbe a „nagy álomba” belefér-e a vételkörzet bővítése. Erre azt válaszolta, hogy egyelőre a mostani helyzetből kell a legtöbbet kihozniuk, de hozzátette: „az álmunk az, hogy mindenki tudja hallgatni a rádiót”.

 

Jelenleg egyetlen országos lefedettségű rádió van a piacon: a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Class FM, nagy kérdés, hogy a Radu Morar vezette új rádió mire jut majd. A Sláger rádió annak idején sok éven keresztül piacvezető adó volt.

 

A Juventus Rádiónál az új tulajdonos érkezésével a vezetőség is lecserélődött. Tegnap távozott a rádiótól Door Tamás vezérigazgató és Kalácska Gábor programigazgató. A jelenleg Juventus néven futó rádió vezérigazgatója Hauk Zoltán lett. Hauk korábban a Rádió1 kereskedelmi igazgatójaként és a rádiós reklámidő-értékesítéssel foglalkozó Sonitus Media egyik ügyvezetőjeként dolgozott.

  • Megosztom