- Hirdetés -

Új programozóképzés indul

|

- Hirdetés -

A Budapesti Metropolitan Egyetem az informatikai ágazat elvárásaira alapozva indítja el idén ősztől a METU JUMP junior szoftverfejlesztő képzését. A program célja, hogy enyhítse a hazai fejlesztőcégek növekedését korlátozó, kritikus szakemberhiányt, valamint magas hozzáadott értéket teremtő munkalehetőségekhez juttasson pályakezdő fiatalokat és karrierváltókat egyaránt.

 

Magyarországon is tovább folytatódik az infokommunikációs (ICT) szektor fejlődése. A digitális gazdaság 400 ezer közvetlen és közvetett munkavállalójával ma már közel egy negyedét adja a magyar GDP-nek. Az ágazat folyamatos bővülése egyre keresettebbé teszi a területen dolgozó IT mérnököket, számítástechnikai szakértőket és programozókat.

 

„Szinte egyedülálló karrierlehetőségekkel várják a frissen végzett informatikai szakértőket idehaza, ezzel szemben a 15 évesnél idősebb korosztály több mint harmada digitálisan írástudatlan. A megfelelő tudást biztosító képzésekről kikerülő fejlesztők száma nem tud lépést tartani az egyre növekvő munkaerőigénnyel. Adataink alapján jelenleg 22 000 új állás vár betöltésre a haza informatikai munkaerő-piacon.”– nyilatkozta Laufer Tamás, az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetségének (IVSZ) elnöke.

 

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) idén ősztől kibővíti oktatási tevékenységét. A piaci igényeket figyelembe véve az intézmény elindítja első programozó képzését. A METU JUMP programban számos, a hazai és nemzetközi piacon elismert fejlesztőcég és egyéb, programozókat foglalkoztató vállalat vesz részt partnerként, többek között bankok, telekommunikációs cégek, illetve játékfejlesztők. Az együttműködések keretében a képzést elvégzőknek a METU junior szoftverfejlesztő állást garantál a partnercégek egyikénél.

 

„A METU JUMP képzés az egyetem szakmai hátterét, piaci kapcsolatrendszerét és fejlett infrastruktúráját felhasználva naprakész, az iparág aktuális igényeinek megfelelő gyakorlati ismereteket nyújt, amellyel azonnali munkahelyet tudunk biztosítani hallgatóinknak és hozzájárulhatunk a hazai IT szektort sújtó munkaerőhiány enyhítéséhez.” – mondta el Dr. Vass László, a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora.

 

A junior szoftverfejlesztő képzésben több mint 10 éves oktatói és aktív programozási tapasztalattal rendelkező, elismert szakemberek készítik fel a hallgatókat 4 hónapon keresztül. A kurzus költségtérítéses, ugyanakkor az együttműködő partnereken keresztül a program biztos állást ajánl azok számára, akik elvégezik a képzést.

 

„A programban partnerként résztvevő vállalatok szakmai támogatása, trénereink ICT szektorban eltöltött évtizedes tapasztalata és a METU hazai és nemzetközi oktatási háttere a garancia arra, hogy komplex, a piaci igényeknek teljes mértékben megfelelő tudást tudunk nyújtani a hallgatóknak. A 4 hónapos képzés ideális lehet egyetemistáknak és pályakezdő fiataloknak éppúgy, mint más iparágakban éppen karrierváltáson gondolkodó szakembereknek.” – mondta Tóth Ágnes a JUMP projekt vezetője.

 

A METU JUMP programozói képzés részleteit az érdeklődők augusztus 24-én egy infó est során személyesen is megismerhetik, ahol szó lesz a jelentkezés feltételeiről, valamint lehetőség lesz izgalmas és kreatív feladatokon keresztül ízelítőt kapni a programozásban rejlő lehetőségekről és kihívásokról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...