Top 10 feltörekvő nő

Kábeltelevíziókat vittek sikerre, újságok, weboldalak főszerkesztői, a digitális média közismert szakértői, ismert műsorvezetők, esetleg a közösségi média legnépszerűbb sztárjai. Közös bennük, hogy néhány év alatt tették sikeressé a terméküket, váltak keresett sztárrá, vagy éppen jutottak egy magasabb pozícióba. A Marketing&Media magazin összeállításában szereplő hölgyek ambícióját látva biztosak lehetünk abban, hogy sokat hallhatunk felőlük a jövőben is.

 

Szalai Vivien, Story főszerkesztő

A bulvárterületen mozgó újságíróként, íróként jó néhány éve ismert, tavaly óta pedig már főszerkesztőként jegyzi a legmagasabb példányszámú sztármagazint is. Ennek révén rövid idő alatt a nyomtatott bulvárlapok szegmensének egyik befolyásos szereplőjévé vált. Szalai Vivien végzettsége szerint magyar-filozófia szakos tanár. Sokáig a Bors napilap sztárrovatának szerkesztője volt, a Storynál 2011 óta dolgozik, és az elmúlt években hat könyve jelent meg. Ebből a legnagyobb vihart a Stohl Andrással készített kötete kavarta. Tavaly műsorvezetőként is feltűnt a Fem3 képernyőjén, de igazán nagy meglepetést az jelentett, amikor 2014 nyarán Ómolnár Miklóst váltotta a Central Médiacsoport sztármagazinjának az élén. A legfrissebb adatok szerint a Storyból hetente 165 ezer példányt értékesítenek, amivel a saját területén piacvezetőnek számít.

 

 

Maróy Krisztina, Glamour, főszerkesztő

A nevéhez kapcsolódik a Glamour glossymagazin magyarországi bevezetése. A 34 ezer példányban értékesített lapnak immár több mint tíz éve a főszerkesztője, s ugyanezt a pozíciót tölti be a 2008-ban indult Glamouronline.hu-nál is. Még 2005-ben ő találta ki a Glamour-napok nevű kuponos akciót. Ez olyannyira sikeres lett, hogy a német, a holland és a román társlapok is átvették. Szintén évek óta hagyománya van a Glamour Women of the Year szavazásnak és gálának, amelyen a saját területükön sikereket elért nőket díjazzák.

Maróy Krisztina mindig is a divat területén mozgott. A 90-es évek végén az Elit magazinnál, majd a Találkozások című lapnál volt divatszerkesztő, a Glamour indulása előtt pedig Londonban a Vogue-nál gyakornokoskodott.

 

 

Hosszú Katinka, világbajnok úszó, olimpikon

A legnépszerűbb magyar sportoló a közösségi médiában, beceneve pedig ma már önálló brand. Több mint 127 ezer követője van a Facebookon. Ő az egyik legismertebb és legsikeresebb hazai úszó, ami talán tavaly mutatkozott meg a legjobban. A 25 éves sportoló 2014-ben kilenc világcsúcsot úszott és 68 világkupaérmet nyert, közte 51 aranyat. Ezen belül hat érmet nyert a berlini Európa-bajnokságon, a novemberi rövidpályás ob-n pedig 17-ből 16 számot megnyert.

Mindezek révén elsőként lett dollármilliomos úszásból. A Nemzetközi Úszó Szövetség az év legjobb úszónőjének választotta.

Iron Lady néven saját márka piaci bevezetésén is gondolkozik. Könyvet már írt, de mint mondja: minél nagyobbra szeretne nőni. Egyelőre retail vonalon erősít, és hamarosan sokféle termékkel jelentkezik, de szolgáltatásokban is gondolkodik. (Interjúnk a 46. oldalon.)

Itthon tavaly az év női sportolója lett, legutóbb pedig a Figyelő hetilap választotta az év emberének.

 

 

Zalai Ágnes, Nosalty, vezérigazgató

Szinte a semmiből épített néhány év alatt egy hatalmas látogatottságú online recept- és gasztromagazint. A Nosaltyt működtető cégnek nemcsak a vezetője, hanem az egyik tulajdonosa is. Tavaly a Nosalty.hu havi látogatószáma 950 ezer és egymillió között mozgott, a tematikájuk miatt főszezonnak számító decemberben pedig elérték a havi 1,2 milliós látogatószámot. Ezzel 2014 utolsó hónapjában a tizedik leglátogatottabb weboldalnak bizonyult a Nosalty, a receptoldalak között pedig továbbra is piacvezetők.

A Nosalty 2008-ban még hobbiblogként indult, a korábban a Concorde Értékpapírnál, a Szerencsejáték Zrt.-nél és a Miniszterelnöki Hivatalnál dolgozó Zalai Ágnes egy évvel később érkezett a site-hoz. Ezután a Nosaltyt készítő stáb és a látogatottságuk is folyamatosan emelkedett. Népszerűség terén az igazi áttörésre 2011-ig, a piacvezető pozíció elérésére pedig 2012-ig kellett várniuk.

 

 

Csikesz Erika, TV2 csoport, értékesítési igazgató

A legalsóbb szintről indulva kevesebb mint tíz év alatt futott be karriert a TV2-nél. 2005-ben gyakornokként kezdett a csatornánál dolgozni, majd a kereskedelmi terület szamárlétráját végigjárva, 2011-ben értékesítési csoportvezető, néhány hónap után osztályvezető lett, tavaly januárban pedig kinevezték értékesítési igazgatóvá. Mire vezető pozícióba jutott, már nem is csak egy televízió reklámbevételének biztosítása tartozik hozzá, hiszen az elmúlt években a Fem 3, a Pro 4 és legutóbb a SuperTV2 csatornával bővült a TV2 portfóliója. Jelenleg ez a második legnézettebb hazai csatornacsoport, amelyből a TV2 tavaly óta külön figyelmet fordít a magas vásárlóerejű 50-es korosztály elérésére is.

 

 

Tatár Csilla, MTVA, műsorvezető

A műsorvezetők szerződtetéséért általában a kereskedelmi televíziók vívnak élethalálharcot. Tatár Csilla azon kevesek közé tartozik, aki a köztévé hívására intett búcsút a TV2-nek. A műsorvezető jelenleg az MTVA egyik legnézettebb műsorát, A dalt vezeti.

Tatár Csilla 2002 óta dolgozott a TV2-nél. A legtovább – 2002 és 2011 között – az Aktívot vezette, de feltűnt a Magellán, a Favorit, a Macsólabor, a Megamánia, A szépségkirálynő című produkcióban is. Az elmúlt három évben a Mokka című reggeli műsort vezette. 2012-ben a Glamour magazin az év műsorvezetőjének választotta, tavaly pedig a legfittebb női műsorvezető címet is megkapta.

 

 

Rácz Brigitta, Femina Média, társtulajdonos, Femina.hu, Főszerkesztő

A nőknek szóló termékek között nemcsak a sajtópiacon, hanem az online területen is hatalmas harc folyik. Ezért is nagy szó, hogy egy független, hazai tulajdonú terméknek sikerült beverekednie magát a leglátogatottabb, nőknek szóló site-ok közé. A korábban a Sanomához tartozó Nők Lapja Cafénál dolgozó Rácz Brigittának jelentős része van ebben a sikerben, hiszen 2007 óta főszerkesztője a Feminának, ami mellett a Femina Média portfólióigazgatói posztját is betölti. A cég a névadó női oldal mellett a Retikül.hu divat és szépségápolási site-ot és a Nőifriss.hu hírgyűjtőt is működteti. A Femina jelenleg havonta egymillió körüli látogatószámmal büszkélkedhet.

 

 

Pap Gitka, RTL Kábeltelevízió, ügyvezető igazgató

Az egyik legeredményesebb hazai kábeltelevíziós portfóliót irányítja. Olyan csatornák tartoznak hozzá, mint az RTL3 néven a reklámpiacon együtt megjelenő Cool, Film+ és RTL II, valamint az RTL+, a Film+2, a Sorozat+ és a Muzsika Tv. Az RTL3-csatornák a 18–49 évesek körében és teljes napos közönségarányuk alapján újabban már nemcsak a konkurenciát, hanem az RTL Klubot is megszorongatják. Az RTL Kábeltelevízió Kft. egy több mint tízmilliárd forint árbevételű cég, amelynek a nyeresége az utolsó ismert üzleti évében 2,5 milliárdot tett ki.

Január óta az RTL kábelcsatornái már nem a román, hanem a luxemburgi médiahatóság felügyelete alatt működnek. Ez érintette a csatornák üzemeltetését és döntéshozatalát is, ezért az év elejétől Pap Gitka is a RTL anyacégének luxemburgi központjában dolgozik mint a CLT-UFA magyar televíziós divíziójának társigazgatója.

 

 

Neizer Anita, HVG, szerkesztőbizottsági tag, Hvg.hu, felelős szerkesztő

Azon kevés nő egyike, aki egy általános hírportálnál a főszerkesztő székig jutott. A jelenleg egymilliós havi látogatószámú Hvg.hu főszerkesztő-helyettesi pozíció­ját már 2011 óta betölti, a site vezetését Gavra Gábor 2013. végi bukása után vette át. A megbízatása tavaly novemberig tartott, amikor a nyomtatott és az online HVG integrált főszerkesztőjévé Sztaniszláv András szerették volna kinevezni, de a szerkesztőség ezt megtorpedózta. Azóta Neizer Anitát beválasztották a HVG-t és a Hvg.hu-t irányító négytagú szerkesztőbizottságba, emellett az online változatot felelős szerkesztőként irányítja.

 

 

Ihász Ingird, MEC Interaction Hungary, digitális vezető

A digitális marketing terén talán az egyik legismertebb hazai szakember. Ezt az ismertséget még a Rabbit bloggal alapozta meg, ahová újabban ritkábban ír szakmai bejegyzéseket, ám Spacegirl néven annál aktívabb a Makeup nevű hobbiblogján. Az online média világába 2005-ben csöppent bele, amikor a Kirowskinál kezdett dolgozni médiaasszisztensként, ahonnan az Arcus online ügynökséghez igazolt át, és ott az évek során a szenior médiatervezői posztig jutott. 2010-ben került a CEMP-hez, ahol eleinte az értékesítéstámogató egységet vezette, majd 2012-től elemzési és tréningvezető lett. A MEC médiaügynökség digitális részlegének vezetését tavaly nyáron vette át.

  • Megosztom