Top25: előretörtek a hölgyek

Soha nem szerepelt még ilyen sok nő a Marketing&Media magazin Top 25-ös rangsorában, mint az idén, ráadásul a hölgyek listájának első két helyén olyanok állnak, akiknek a nevével eddig még nem találkoztunk összeállításunk hatéves története során. A hölgyek az állandóságot képviselik, hiszen tavalyhoz képest csupán három név cserélődött a női top 10-ben.

 

Az idén a hölgyek közül négyen is bekerültek a hazai digitális piac meghatározó személyiségeit bemutató Top 25-be, ráadásul Bánhegyi Zsófia, az IVSZ multitagozatának vezetője, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatója újoncként egyből a dobogón, a harmadik helyen nyitott. Ez egyben azt is jelenti, hogy ő bizonyult a legjobbnak.

 

Listánk újabb újonca, D. Tóth Kriszta a zsűri szavazatai alapján a második legelőkelőbb helyezést érte el a hölgyek közül, amely az összesített rangsorban a tizenegyedik pozíciót jelentette számára. A korábban az RTL Klubnál és a Magyar Televíziónál is megfordult szakembert saját blogja, a Wmn.hu népszerűsége repítette összesített listánk első felébe.

A nők képzeletbeli dobogójának harmadik fokán egy alapító-innovátor, Zalai Ágnes végzett, aki az összesített listán a 14. pozíciót szerezte meg. A Nosalty vezérigazgatója tavaly a Top 25-be még nem került be, de a női mezőnyben a hatodik helyen végzett. Az olvasókért és a hirdetőkért nagy harcot vívó Nosalty és a Femina küzdelme listánkon is megfigyelhető, ugyanis a hölgyek közül a Zalai Ágnes mögötti pozíciót foglalja el Rácz Brigitta, a Femina.hu tulajdonosa. A Femina már tavaly is két szakemberrel képviseltette magát a nők listáján, ám míg az elmúlt évben Szabó Mariann, a cég tulajdonosa és értékesítési vezetője a hölgyek között a második, Rácz Brigitta a kilencedik helyen végzett, ezúttal megfordultak a szerepek. Rácz Brigitta negyedik, míg Szabó Mariann a kilencedik lett.

 

Ihász Ingridnek tavaly és az idén is csak egy hajszálon múlt a Top 25-ös listán való szereplés, ám a hölgyek között megszerzett ötödik pozíció jól jelzi befolyását. Ráadásul a szakember saját kategóriájában az előkelő negyedik helyet szerezte meg magának. Szorosan mögötte végzett mind a női, mind a kategóriák szerinti listán Horváth Magyary Nóra, a K&H Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója. Érdekes, hogy cége, a K&H Bank évek óta a top 25 hirdető között van, az idei év első hónapjában például több mint 250 millió forintos listaáras költést produkálva, mégis Horváth Magyary Nóra újoncként szerepel a hölgyek listáján.

 

A Digitális szakemberek – tophirdetők kategóriában és a hölgyek között is a nyolcadik helyen zárt Forgács Mariann, a Be Social ügyvezető igazgatója, aki bár tavaly kicsivel előrébb végzett, az idei listára kerülése azt jelzi, hogy továbbra ott van a hazai piac meghatározó egyéniségei között.

 

Neizer Anita, a Hvg.hu főszerkesztője a tizedik helyet szerezte meg a hölgyek között, ám a női főszerkesztőket figyelembe véve D. Tóth Kriszta és Rácz Brigitta mögött a harmadik helyen végzett, azaz a tavalyi női top 3 után az idén is magáénak tudhat egy dobogós szereplést a hvg.hu-val, amely a Gemius adatai szerint napi átlagban 190 ezer látogatót ér el.

 

Baross Gábor

  • Megosztom