Tízmilliárdokat hozhatnak az új módszerek

Az idén 20 milliárd forinttal nagyobb forgalmat generálna partnereinek az Olcsóbbat.hu, mint tavaly – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Jenei Péter, az ár-összehasonlító portál főszerkesztője. Az új technológiai megoldásoknak köszönhetően 2013-ban még pontosabban tudják majd kiszolgálni a vevőket.

 

– Mi jelenti a legnagyobb feladatot az idén az ár-összehasonlító és apróhirdetési oldalak, valamint az online plázák számára?

 

– Közelebb kell jutnunk a vásárlók vágyaihoz. Mi idén márciustól elkezdünk egészen másképp gondolkodni forgalmi forrásainkról. Eddig mi is arra törekedtünk, hogy az oldalunkra érkező felhasználók egyre kényelmesebb és hatásosabb szolgáltatást kapjanak. A jövőben is a látogatók színvonalas és precíz kiszolgálása lesz a célunk, de most már technológiai megoldásaink lehetővé teszik, hogy a felhasználókat szegmentáltan, azaz még pontosabban szolgáljuk ki. Ennek kapcsán most komoly változások elé nézünk: kihasználjuk, hogy az Olcsóbbat.hu a Sanoma Media Budapest Zrt. részeként, a piacvezető online eléréssel rendelkező médiaportfólió alkotóeleme, és mostantól egy új, viselkedés alapú technológiával több tucat népszerű online felületről fogjuk vásárlásra csábítani a felhasználókat. A Sanoma fejlődő online médiaportfóliója már most eléri a magyar netezők 74 százalékát. Ezzel a megingathatatlan piacvezetői státuszával idén a Sanoma tovább fogja növelni az Olcsóbbat.hu látogatóinak számát és partnereink még több valós vásárlót fognak kapni. Új típusú elérési módszerekkel, érdeklődés alapú megjelenési formákkal fogjuk erősíteni szolgáltatásunkat, annak érdekében, hogy a felhasználókat a vásárlási folyamat megfelelő szakaszában, megfelelő ajánlatokkal érhessük el.

 

Ez az egész piac hosszú távú fenntarthatósága miatt is kulcsfontosságú. A Google Adwords hirdetések jelentik napjaink leghatásosabb online marketing eszközét, de ez nem jelenti azt, hogy megengedhető lenne csak erre támaszkodni. Új fejlesztésinkkel a látogatók 30 százaléka, azaz akár havi félmillió felhasználó olyan sanomás online tartalomszolgáltató oldalról fog érkezni már vásárlási szándékkal, ahonnan korábban gyakorlatilag egyáltalán nem jöttek „klikkek”. Ezzel új célközönséget tudunk megszólítani a piacon és egy határozott lépést teszünk az online kereskedelem független és fenntartható működtetése felé.

 

A webáruházakat ebből leginkább a számok érdekelnék. Mire számíthatnak ők?

 

– A stratégia külföldön már bizonyított, és elemzőink szerint itthon 2,5-szörös CTR javulás, azaz hatékonyságnövekedés várható ebből. Számításaink alapján a hazai kiskereskedelemben mintegy 180 milliárd forint értékű forgalmat bonyolítottak 2012-ben az internetes áruházak. Ennek több mint 15 százalékát, azaz nagyjából 27 milliárd forintnyi forgalmat, az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal szállított a partnereinek. Fejlesztéseink eredményeként, valamint médiahátterünk felületeinek hatékony kihasználásával ez az összeg 2013-ban meg fogja haladni a 47 milliárd forintot is.

 

– Mit várnak el ezen kívül az ár-összehasonlító szolgáltatást nyújtó vállalkozásoktól általában a webáruházak?

 

– Ma már minden komoly ár-összehasonlítónál létezik egyfajta minőségbiztosítási rendszer, láthatóak szállítási és raktárkészletekre vonatkozó adatok is. Mindezek mellett tőlünk leginkább azt várják el a webshopok, hogy minél transzparensebben, egyre jobb minőségű forgalmat, azaz egyre több vásárlót vigyünk az oldalukra. Folyamatosan figyeljük, hogy milyen webáruházak, miben lennének leginkább érdekeltek. Jelenleg például 1600 termékkategóriában – köztük olyanokban, mint a könyv kategória – kínálunk tranzakció alapú, tehát csak tényleges vásárlások utáni számlázást. Ez talán nem hangzik számunkra rövidtávon kifizetődőnek, de rengeteg olyan termékkategória van, ahol ez a rendszer kedvez a boltoknak. Emellett egyre több figyelmet és fejlesztést szentelünk annak, hogy a webáruházak tényleg átlássák a kikattintásokat számláló rendszerünket: nálunk gyakorlatilag a Google Analytics-ből már jól ismert látogatásonként kell fizetni, tehát leegyszerűsítve, ami ott egy visit a boltnak, az nálunk egy CT-nek számít és kész. Nincs bonyolult rendszer, vagy titkos képlet.

 

– Külföldi gyakorlatot, bevált megoldásokat mennyire lehet átültetni a magyar piacra?

 

– Az Olcsóbbat.hu esetében könnyű dolgunk van, mert Európa-szerte piacvezető ár-összehasonlítók családjába tartozunk. Előszeretettel tanulmányozzuk például híres holland társoldalunk, a kieskeurig.nl fejlesztéseit. A Sanomához tartozó ár-összehasonlítók vezetői 2012-ben pont Budapesten találkoztak, hogy megosszák tapasztalataikat. Ugyan a vásárlási szokások néha eltérnek, de alapvetően az internetes kereskedelem mindenhol egy irányba halad: minél egyszerűbben, minél gyorsabban jusson el a vásárló a számára valóban szükséges termék megrendeléséhez. Nálunk az új keresztlátogatási megoldásokkal ezen a területen nagy lépést tudtunk megtenni saját erőből. Az új forgalomterelési technológiánk kialakításakor is felhasználtunk külföldi tapasztalatokat és ötleteket.

 

– Milyen gyorsan jutnak el a magyar piacra a nemzetközi trendek?

 

– Az internetes trendek alapvetően a világháló természete miatt szinte azonnal jelentkeznek mindenhol a világban. Nálunk is egyre növekszik az internetes forgalom. A mobileszközökről érkező forgalom idén hazánkban is meg fogja haladni talán az 5 százalékot. Ez például tőlünk keletebbre kicsit kevesebb, az Egyesült Államokban, vagy Indiában jóval magasabb. De a számokon túl szintén világszerte megegyezik minden szakmai fórum abban, hogy a bizalom növelése a meglévő és az új célcsoportok számára alapvető fontosságú. Nincs olyan piaci szegmens, ahol ne lehetne tovább növelni az internetes vásárlás iránti bizalmat. És ez a bizalom éppúgy fontos az ár-összehasonlítók, a boltok, a fizetési megoldások, vagy a kiszállítást végző cégek felé. A bizalom növelése közös érdeke a kereskedelmi ágazat minden szereplőjének és az ágazatra épülő egyéb kiszolgáló ágazatoknak.


Címke:

  • Megosztom