- Hirdetés -

Szupertechnológia a Notebook.hu-nál

|

- Hirdetés -

Elsőként a Notebook.hu back-to-school kampánya keretében lehet Intel Optane Memory gyorsítómodullal felszerelt notebookokat megvásárolni Magyarországon. Az új technológiával az olcsóbb noteszgépek is villámgyorssá válnak, ami kapóra jön, mert az átlagos magyar vásárló már nem éri be fapados géppel, hatvanezer forinttal többet is szán egy notebookra, mint három éve.

Az Intel Optane egy különleges memóriatípus, amelynek tartalma nagyságrendekkel gyorsabban olvasható és írható a számítógép hagyományos háttértáránál, ráadásul a gép kikapcsolása után is képes megőrizni az adatokat. Az Intel Optane Memory használatával egy átlagos, 150 ezer forint körüli árú noteszgép egy felsőbb kategóriájú modellel azonos sebességgel (akár fél perc alatt) elindul, és a gyakran használt programok (például böngésző, levelező, szövegszerkesztő) is villámgyorsan betöltődnek rajta, mivel ezeket eltárolja a modul.

Olcsón kaphat szupergyors gépet a gyerek

A gyorsítómodul jelenleg a Notebook.hu kínálatában elérhető közel húszféle típusú noteszgéppel (többek közt Asus, Lenovo, Acer és Dell) kompatibilis, és a vállalat az Intellel közös bevezetőkampánya keretében féláron kínálja a back-to-school kampányának keretében kínált gépekhez. A Black Friday-re és a karácsonyi szezonra már több tucatnyi Optane-es noteszgép lesz elérhető a Notebook.hu-nál.

Az iskolakezdési időszakban egy átlagos nyári naphoz képest több, mint kétszeresére emelkednek az eladások. „A tízezer forintért elérhető Intel Optane Memory gyorsítómodul ár egy teljes konfigurációnak csupán a töredékét teszi ki, ezért cserébe viszont a rendszer jelentős gyorsulását idézi elő, ezért nem csak csúcskategóriás, hanem teljesen általános használatra szánt notebookok esetében is optimális választás ezzel szerelt gépet választani. Arra számítunk, hogy a mostani iskolakezdési időszakban több ezer Optane-es gépet fogunk értékesíteni a Notebook.hu webáruházában és üzleteiben, mivel az iskolakezdési időszakban megduplázodnak az eladások” – mondta el Farkas András, a Notebook.hu ügyvezető igazgatója.

Igényesebbek lettek a magyar notebookvásárlók

A Notebook.hu azért is számít az Optane-es gépek sikerére, mert saját eladási statisztikái szerint igényesebbé váltak a magyar notebookvásárlók, hiszen legtöbbjük már legalább élete második, harmadik noteszgépét szerzi be. Az elmúlt években jelentősen emelkedett az eladott notebookok átlagára: három éve ez még 120-140 ezer forint volt, idén viszont már 180-200 ezer forintot tesz ki. A legjobban az Intel Core processzorral szerelt, középkategóriás modelleket keresik 15 col körüli képernyővel, a belépő szintű gépek forgalma pedig jelentősen visszaszorult. Ennek nyomán a Notebook.hu bevételei a piaci átlagot meghaladóan, 19%-kal bővültek az idén.

Ráadásul a gépek jelentős százalékát már előre telepített, az első bekapcsoláskor azonnal használatba vehető Window-zal vásárolják meg, mert nem akarnak vesződni a telepítéssel és a kalózszoftverek használatával járó nyűgökkel. Az új notebookokhoz vásárolt legnépszerűbb kiegészítő az egér, a notebooktáska, valamint az Office-előfizetés.

Jobban szeretik a magyarok a gamer notebookot a hibridnél

Az online igénylést és elbírálást biztosító hitelkonstrukcióknak köszönhetően pedig már a csúcskategóriás notebookok eladásai is emelkednek. A drágább típusok közül a hazai vásárlók elsősorban a kiemelkedő számítási és grafikus teljesítményt nyújtó, videojátékozásra tervezett, 300 ezer forint feletti átlagárú gamer notebookat keresik (ezek persze munkára használt szoftverekkel is jól használhatók). Ezekből az idén kétszer annyi fogy, mint tavaly, az eladott noteszgépek 30%-a gamer kivitelű. Míg a gamer modellek a forgalom bővülésének motorját jelentik, addig érintőképernyős hibrid gépet csupán minden tizedik vásárló választ magának.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...