Az új tulajdonosok a TV2 terveiről és eredményeiről

Simon Zsolt és Yvonne Dederick, a TV2 két tulajdonosa beszélt a tulajdonosváltást követő időszak eredményeiről, és a médiacég legújabb terveiről a TV2 őszi programstruktúráját bemutató mai sajtótájékoztatón. Kiderült, hogy jövő héttől imidzsben és arculatban is megújulnak, tovább invesztálnak a helyi gyártásba és nő a reklámbevételük. Megtudtuk azt is, hogy mikor indul a Rising Star, amit Ördög Nóra vezet majd.

A sajtótájékoztatón jelenlévő munkatársunk beszámolója szerint Yvonne Dederick arról beszélt, hogy sok minden változott az elmúlt időszakban, amióta Simon Zsolttal megvásárolták a ProSieben.Sat-től a TV2-t. Elhangzott, hogy a kulcs az innováció a műsorok tekintetében és a kereskedelmi részlegükön egyaránt, ennek érdekében alakított ki a TV2 egy új, rugalmasabb szervezeti struktúrát. Ebben fontos elem a helyi döntéshozatal is, hiszen egy ideje már nem Münchenben, hanem Budapesten születnek a döntések, ez pedig jót tesz a műsoroknak és a cég működésének. Így például a sztárok szerződéseiről is helyben születnek a döntések. Ezt igazolja vissza az is, hogy a TV2 jó eredményt ért el a legjobb munkahely felmérésben is. Yvonne Dederick kiemelte, hogy jó partnerségi viszonyokat ápolnak, sőt új szerződéseket is kötöttek amerikai stúdiókkal is. A TV2 társtulajdonosa hangsúlyozta, hogy hosszú távon gondolkodnak, amit alátámaszt az is, hogy különböző infrastruktúra-befektetéseket hajtanak végre, új stúdiót építenek, de ilyen a Mokka-kert is. Yvonne Dederick arról is beszélt, hogy a helyi gyártásra 15 százalékkal költenek többet, mint korábban. Egyébként a teljes költésük 57 százalékát fordítják helyi gyártásra.

Simon Zsolt arról beszélt, hogy az elmúlt kilenc hónap nagyon viharos volt. Szerinte a sikert három dolgon lehet lemérni: a nézettségen, a kiegyensúlyozottságon és az üzleti eredményeken. Ezzel kapcsolatban Simon Zsolt azt mondta, hogy a nézettség tekintetében ez év január-augusztusa között a 18 és 59 év közötti korosztályban a legnézettebb csatorna volt a TV2. A kábelcsatornáik is nagyott nőttek, ma átlagosan 4,9 százalékos napi share-eket tudnak felmutatni. Ennek is köszönhetően a TV2 csoport szinten is nőni tudott, közönségarányuk 16,5-ről 17,2-re ugrott.

A reklámbevételeik is szépen nőnek, ez 7,5 százalékot ugrott, amióta hazai kézbe került a vállalkozás. A kábeltévéik bevétele pedig 26,5 százalékot növekedett. A nonspotból származó bevételek 50 százalékkal emelkedtek. Simon Zsolt kitért a terjesztési bevételekre is: megemlítette, hogy a jövő év kiemelkedő jelentőségű lesz ilyen szempontból. Egyébként a kábelcsatornáik 15 százalékkal több terjesztési bevételre tettek szerint idén. Hangsúlyozta azt is, hog a TV2 csoport bevételei 7,7 százalékkal fognak nőni az idén 2013-hoz képest.

Ami a kiegyensúlyozottságot illeti, Simon Zsolt azt mondta, hogy a BBC modelljét követik.

A sajtóeseményen szó esett az új őszi műsorstruktúráról is, melyről később még részletesebben is beszámolunk az mmonline.hu-n. Az máris kiderült, hogy november 9-én indul Ördög Nóra műsorvezetésével a Rising Star című tehetségkutató.

A TV2 terve az is, hogy visszatérjen a mozikba, emellett online-ban is erősíteni kívánnak, hogy realtime is több platformon elérhetőek legyenek. Simon Zsolt arról is beszélt, hogy jelentősen megváltoztak a médiafogyasztási szokások, amit tartalmailag is le kell követni. Simon Zsolt ezzel indokolta azt is, hogy a jövő héten az új célcsoporthoz igazodó imidzs- és arculatváltásra kerül sor a TV2-nél.

  • Megosztom