Sikeres kommunikációs szakemberrel erősített a Liszt Akadémia

Február közepétől a Liszt Ferenc Zeneművészeti és Zenetudományi Egyetem, Művészeti Központ frissen létrehozott kommunikációs-marketing és médiatartalom fejlesztési igazgatójaként folytatja Szabó Stein Imre. A kommunikációs szakember 2012. november 30-ig a Művészetek Palotája stratégiai kommunikációs tanácsadójaként dolgozott.

A művészeti és tudományos egyetem az új, összetett feladatok hatékony menedzselése érdekében döntött az igazgató kinevezése mellett. A 2008-ban kezdődő átfogó, európai uniós fejlesztési projekt – a már átadott Wesselényi utcai, Ligeti Györgyről elnevezett oktatási épület, valamint a két és fél éves rekonstrukció-korszerűsítéssel teljes régi pompáját visszakapó, 2013. október 22-én újranyitó Liszt Ferenc téri Zeneakadémia – új fejezetet nyit az intézmény történetében.  A Liszt Akadémia nemzetközi összehasonlításban is egyedülálló módon az oktatás mellett, az egyetem égisze alatt, saját kulturális, koncertszervezési tevékenységbe kezd a Liszt Ferenc téri nagy épület két híres koncerttermében.

 

A kommunikációs szakember 2011 nyarán kapott felkérést a Művészetek palotája stratégiai kommunikációjának kidolgozására és a médiatartalmak műsoros hasznosítási lehetőségeinek előkészítésre.

 

2012 első kilenc hónapjában a domináns komolyzene mellett hat egyéb zenei előadó-művészeti műfajban csaknem évi 1000 produkciót – ennek fele az intézmény saját szervezése – megvalósító Müpa program- és imázskommunikációját szinte teljes egészében sajtókommunikációs eszközökkel kellett megvalósítani. Egy olyan időszakban, amikor az állami támogatás jelentős csökkenésével a jegyárbevétel jutott döntő szerephez.

 

 A szakmédiumok, kritikai kiadványok, portálok intenzív bevonása mellett ezért a minőségi felületekkel is rendelkező tömegmédiumok  felé nyitás lett a szakember által kidolgozott egyik új irány. Új dimenziókba sikerült emelni az online marketing aktivitást, jóval intenzívebbé vált a social média használata.

 

 A jelzett időszakban mintegy 4500 említés, ezen belül több mint 1500 szerkesztőségi anyag,  elsődleges megjelenés foglalkozott a Müpával,- a jegyeladás árbevétele az előző év azonos időszakához képest nem csökkent, sőt enyhén növekedett.

 

A szakember elképzelései alapján valósult meg a Müpa műsorgyártóként való megjelenése.  2012 márciusától teljesen saját gyártású komolyzenei szerkesztett (MupArt Classic) és könnyűzenei (MupArt) televíziós műsorok kerültek a Duna TV dedikált műsorsávjaiba, valamint a Müpa Stúdió által rögzített koncertek  a Bartók és a Petőfi adásfolyamába, továbbá koprodukciós műsorként beindult az Akusztik+ is a Müpából. 2012-ben összesen 270 órányi adást gyártott a Müpa Stúdió, s ennek csaknem harmadával többet 2013-ban.

 

Szabó Stein Imre a Stúdió című  kulturális műsor szerkesztő- műsorvezetőjeként tevékenykedett a ’90-es években. Innen került, nem sokkal indulása után az RTL Klub kommunikációs igazgatói székébe, később – többek között-  a Magyar Televízió film és szórakoztató területének főigazgatójaként dolgozott. Író, műfordító tevékenysége is ismert.

  • Megosztom