Rákosi Tamás: Nincs megállás

A nyár legnagyobb médiaüzlete után újabb kihívások elé néz Rákosi Tamás, az RTL Klub korábbi 31 százalékos tulajdonosa. A milliárdos üzletember a jövőben többek között internetes bizniszekre fókuszálna. Exkluzív interjú.

– Miért döntött úgy, hogy eladja az RTL Klubban meglévő 31 százalékos tulajdonrészét és az IKO csatornákat az RTL csoportnak?

 

– Vállalkozó vagyok és figyelembe kellett vennem, hogy a családból senki nem folytatta volna tovább ezt a tevékenységet. De próbáltam egy olyan megoldást találni, hogy ne kerüljek ki teljesen a szakmából. A vevő RTL Csoport részéről is hasonló igény fogalmazódott meg: azt szerették volna, ha továbbra is igazgatósági tag maradok. Az együttműködési szándékot támasztja alá az is, hogy a műsorgyártó cégem várhatóan egy hosszú távú szerződést köt hamarosan a csatornával.

 

Egyébként már két-három éve megfogalmazódott bennem, hogy az üzleti érdekeltségeim egy részéből kiszállok. Az ügylet során a részesedésemet és a csatornákat együtt, csomagban szerettem volna értékesíteni.

 

– Az IKO műsorgyártó cég viszont továbbra is az Ön kezében maradt. Miért?

 

– Nem akarok leállni a munkával. Már csak azért sem, mert a munkatársainkkal nagyon sok lehetőséget látunk a tartalomgyártásban. Ráadásul az is teljesen egyértelmű, hogy a televíziózás lelke mégis csak a tartalomgyártás.

 

– Az ügylet vélhetően a nyár legnagyobb médiaüzlete. Publikus a vételár?

 

– Több tíz milliárdos, de én soha nem pénzben, hanem pontszámban és százalékokban számolok. Mindig is az érdekelt, hogy az eredményből mihez tudok kezdeni.

 

– Van olyan új terület, amelybe szívesen beleásná magát?

 

– Nem új terület, de az internet nagyon érdekel. Egy olyan lehetőségben gondolkodok, ami már ma is létezik, de még azért gyerekcipőben jár. Egyelőre nem akarok róla beszélni, mert még csak most kezdtem el gondolkozni rajta. De már alakult a vállalaton belül egy kisebb csoport és ebből lehet majd egy új önálló cég.

 

Simon Krisztián

 

 

Az interjút teljes terjedelmében elolvashatja a Marketing&Media szerdán megjelenő első őszi lapszámában.

  • Megosztom