Bejött a politika az RTL-nek

A nézettségi adatok szerint olyanok kezdték el nézni az RTL Híradót, akik eddig nem tévéztek, vagy éppen mást néztek, de a saját sávjában tarol a csatorna késő esti hírműsora is. A Tényektől viszont nem tudtak elhódítani nézőket.

Az RTL Klub esti hírműsorának metamorfózisa volt a nyár első napjainak egyik legérdekesebb médiapiaci eseménye. Miután a kormány kifejezetten a csatornára szabott reklámadót vezetett be, az RTL válaszul politikai blokkot hozott létre a hírműsoron belül.

A bűnügyek, tragikus balesetek és állatkerti cukiságok tengerébe június 11-től kezdve tették be a kormány viselt dolgait boncolgató tudósításokat, s ekkortól kezdve nagy kérdés volt, hogy ez miként befolyásolja a híradó nézettségét.

Ennek a megállapítását sokáig nehezítette, hogy a politikai hírek érkezésével együtt elkezdődött a futball-világbajnokság, ami jelentősen felkavarta a főműsoridős nézettséget. Ezért most összevetettük a hírműsorok nyár eleji – amikor még nem pozicionálták át az RTL Híradót – nézettségét az elmúlt két hét adataival.

 

Százezres növekedés
A számokból az látszik, hogy ha lassan is, de nézettségi szempontból bejött az RTL-nek a változtatás. Amíg az este hatkor kezdődő hírműsoruk a nyár elején – a 18–49 évesek köréből – 140-160 ezer nézőt vonzott, addig az elmúlt két hétben már 180-190 ezret, azaz durván nyertek 50 ezer új nézőt. A teljes lakosságnál nyár elején átlagosan 500 ezer nézőt érdekelt az RTL Klub hírműsora, ehhez mostanra több mint 100 ezer új néző csatlakozott.

Bejött az RTL Klubnak az is, hogy hétköznaponként késő este megismétlik az RTL II híradóját. Ez a csatornának a 18–49 éveseknél átlagosan 135 ezer, a teljes lakosságnál 270 ezer nézőt hoz és minden nap nyeri a saját sávját.

 

Honnan jöttek a nézők?
Az adatokból kitűnik, hogy az RTL Híradó nem a Tények rovására tudta javítani az eredményét, hanem új nézőket értek el. A TV2 hírműsora ugyanis nyár elején és végén is 200 ezres nézőszámot produkált a 18–49 éveseknél és 800 ezret a teljes lakosságnál.

Jól látszik ez a közönségarányokból is. Az RTL Híradó nyár eleji 16 százaléka (18–49 évesek) 19-20 százalékra nőtt, miközben a Tények a 21-22 százalékos szinten maradt. Ez egyébként azt eredményezte, hogy a kereskedelmi célcsoportban sokkal szorosabbá vált a verseny a két hírműsor között.

A teljes lakosságnál viszont továbbra is utcahosszal vezet a Tények, hiszen hiába nőtt az RTL Híradó közönségaránya 18-ról 21 százalékra, a TV2 hírműsora továbbra is tartja magát a 27 százalékos szinten.

  • Megosztom