Óriási változás januártól a tévés piacon

Ugyan egyelőre még nem kezdődött meg a hivatalos tárgyalás a kábelszolgáltatókkal, de 2015 januárjától egész biztosan díjat kér az RTL és a TV2 a kábeltévéktől műsoraik továbbításáért. Hogy a kábelszolgáltatók ezt ki tudják gazdálkodni, egyes televíziós csatornák kikerülhetnek a műsorkínálatból. A siófoki Media Hungary kerekasztal-beszélgetéséről tudósít helyszínen lévő munkatársunk.

A nagy televíziók még nem kezdték el a tárgyalásokat a szolgáltatókkal, de biztosan díjat fognak kérni január 1-jétől – ezt mondta Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója és társtulajdonosa a siófoki Media Hungary-n kedd este megtartott kerekasztal-beszélgetésen – jelentette a helyszínről tudósítónk. Munkatársunk beszámolója szerint Simon Zsolt szavaival egyetértett Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója is.

A kerekasztal-beszélgetésen képviseltették magukat a kábelszolgáltatók is. Tarr János, a mintegy 110 ezer háztartást lefedő Tarr Kft. ügyvezetője azt mondta, hogy a nagy tévék döntésének következménye az lehet, hogy a kevésbé nézett, kisebb csatornák kieshetnek egyes szolgáltatók műsorcsomagjaiból, azonban konkrétumot még nem tudott mondani, hogy melyek lehetnek ezek. Hangsúlyozta, hogy amíg a két nagy tévével, az RTL-lel és a TV2-vel nem állapodnak meg, addig a kisebbekkel sem tudnak elkezdeni egyezkedni, hiszen minden azon múlik, hogy milyen árban tudnak megállapodni a két nagy médiavállalattal.

Tarr János azt mondta, hogy a kábelszolgáltatók közötti éles piaci verseny folyamatosan árprés alá helyezi őket. A versenyre jellemző, hogy Tarrék területén például öt szolgáltató is jelen van, és tapasztalataik azt mutatják, hogy ezt kihasználva „Tesco gazdaságos árat” szeretnének az ügyfelek. Ezzel egyetértett a PR Telekom vezetője, Kendi Péter is, aki arról beszélt, hogy míg korábban egy bővített tévés csomagért el tudtak kérni akár 5 ezer forintot is, ugyanezért a csomagért ma már csak 3 ezret.

Tarr János hozzátette, egyes műsorgyártók visszaélnek a helyzetükkel, különösen a sport tartalmakra igaz ez, mivel túlságosan nagy árat kérnek el ezekért a kábelesektől, amit a csökkenő havi előfizetési díjból kell kigazdálkodni.

Kendi Péter, a PR Telekom kereskedelmi vezetője szerint egyébként túlságosan nagy a csatornakínálat, a Nielsen és a saját adataik alapján csak 15-20 csatornát néznek az emberek rendszeresen. Rajki Annamária a Magyar Telekomtól viszont úgy látja, hogy szerinte nem olyan nagy a jelenlegi műsorkínálat, szükség van ennyi csatornára. Noha igaz, hogy csak 10-20 csatornát nézünk, de ez a 10-20 csatorna egyénenként nagyon eltérő. Rajki Annamária azt mondta, úgy látja, hogy a kisebb adóknál nem feltétlenül a nézettségszám számít csak, hanem a csatornák affinitása.

  • Megosztom