- Hirdetés -

Nagyszülőket csalogat a Telekom

|

- Hirdetés -

A nagyszülők és az unokák kapcsolattartásában az egyik legnagyobb gáttá vált, hogy – miközben a fiatalok mobillal kelnek és fekszenek – az idősebb generáció járatlan a digitális eszközök használatában. A Magyar Telekom ezért úgy döntött: felkészíti a nagyszülőket, méghozzá úgy, ahogy a gyerekeket is a legkönnyebb felkészíteni a digitális világra: játékkal.

Az orosházi Evangélikus Egyházközség Fénysugár Nyugdíjas Egyesületének tartottak online gaming továbbképzést népszerű fiatal youtuberek, a számítógép és az internet világát öntevékeny módon felfedező, ma már önálló YouTube-csatornát működtető Jolcsi néni támogatásával.

A helyi szépkorú gamerek készségszinten használják már a közösség tavaly felszentelt Xbox-át, ismerik és ki is próbálták a drónokat, és látványos előrehaladást mutatnak a virtuális sportokban is. A Kinect számos válfajában próbálták már ki magukat a vadvízi evezéstől az autóversenyzésig, miközben a digitális valóság megismerésében is komoly jártasságra tettek szert.

A Telekom célja, hogy a digitális játékokkal is közelebb hozza az internetet és az okos eszközöket azokhoz, akik e nélkül az új tudás nélkül nehezebben tudják tartani a napi kapcsolatot a digitális világba születettekkel. A digitális eszközökkel viszont a kapcsolattartás olyan lehetőségei nyílnak meg a számukra, ami korábban elképzelhetetlen volt, hiszen a fizikai távolságtól függetlenül bármikor kapcsolatba léphetnek a szeretteikkel.

A Telekom egy korábbi kutatása szerint 16 éves korára a magyar fiatalok száz százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, de ez az arány már 14 évesen is 90 százalék felett van. A Telekom és az eNET közös új, reprezentatív felmérése azt is megmutatta, hogy komoly igény mutatkozik az idősebb generációk digitális felzárkóztatására. A hazai netezők 17 százaléka rendszeresen, 59 százaléka alkalmanként tanítja idősebb családtagjait az internet és a digitális eszközök használatára.

A kutatásból az is kiderült, hogy a világhálót már használó nagyszülők, dédszülők egyharmada kettő, további közel egyharmada három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is igénybe vesz, az új hardverek és alkalmazások megismerésében pedig elsősorban a fiatalabbakra támaszkodik.

A közös tanulást remek időtöltésnek tartják, ráadásul számos előnyét is látják: több időt töltenek közösen, együtt fejlődnek (73 százalék szerint), és hasznos képességeket sajátítanak el (71 százalék).

A számítógép és az internet világát öntevékeny módon felfedező, ma már önálló YouTube-csatornát működtető Jolcsi néni példája jól mutatja, hogy az új készségek megszerzésére való nyitottság nem korkérdés. Vele karöltve vezették be az online gaming világába az orosházi időseket a Magyar Telekom kezdeményezésére olyan népszerű influencerek, mint Kiss Imi és Hunboxing Zsolti.

Jolcsi néni és a fiatal youtuberek lettek a motorjai az orosházi nyugdíjasok virtuális sportfoglalkozásainak, ahol azóta is élvezettel játszanak a Kinecttel, reflexfallal és más játékokkal. Az eszközöket a Telekom a nyugdíjas klub rendelkezésére bocsátotta a nyár folyamán, ezzel is segítve a felzárkózást a MOST generációhoz.

A nyár végére az is kiderül, hogy az orosházi idősek mennyit fejlődtek két hónap alatt az online gamingben. Aki ellátogat a siófoki PlayIT-re, akár maga is együtt is játszhat a senior gamerekkel és meggyőződhet róla, hogy a játék és a digitalizáció valóban nem ismer (kor)határokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -