mmonline.hu | Nagyon pörögnek az elektromos autók a BMW-nél

Nagyon pörögnek az elektromos autók a BMW-nél

A Münchenben székelő vállalatcsoport közel nyolcszázezer darab új autót értékesített az idei esztendő első négy hónapjában, amelyhez a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsikat övező rendkívüli ügyfél-érdeklődés is jelentős mértékben hozzájárult.

Miután idén január és március között fennállása eddigi legsikeresebb első negyedéves értékesítési eredményét produkálta, a BMW Group globális eladási mutatói áprilisban még tovább emelkedtek. 2018 negyedik hónapjában a vállalatcsoport világszerte összesen 194 889 darab vadonatúj BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott el, amely 1,2 százalékkal múlja felül az előző áprilisi teljesítményt. A január és április közötti időszakban a bajor prémiumgyártó globális szinten 799 520 darab gépkocsit értékesített, amely 2,5 százalékkal több, mint az előző esztendő hasonló időszakában regisztrált érték.

Az áprilisban tapasztalt értékesítési növekedéshez a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettájának rendkívül sikeres tagjai is hozzájárultak, új mérföldkövet állítva a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek történetében. Már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető BMW fut a világ útjain. „Idén áprilisban világszerte 52,0 százalékkal nőtt a BMW i divízió gépkocsijai, a BMW iPerformance modellek és a hálózatról tölthető MINI iránti ügyfél-kereslet, a negyedik hónapban értékesített 9 831 darab hálózatról tölthető modellel pedig a BMW Group átlépte az eddig összesen eladott több mint 250 ezres darabszámot. Kiváló úton haladunk idénre kitűzött azon célunk felé, hogy csak ebben az évben több mint 140 ezer darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellt adjunk át ügyfeleinknek”– mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

2018 januárja és áprilisa között a BMW Group világszerte összesen 36 692 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit értékesített, amely 41,7 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő hasonló időszakában regisztrált számot. Eme kimagasló fejlődésből az Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Kína is kivette a részét, 7 716 darab (73,3 százalékos gyarapodás), 5 059 darab (25,6 százalékos fejlődés) és 3 181 darab (646,7 százalékos javulás) új autóval. A kínai piacon tapasztalható extrém növekedés a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt új BMW 5-ös sorozat friss bevezetésének tudható be. Idén áprilisban a BMW Group globális értékesítési eredményének 5 százalékát a vállalatcsoport hálózatról tölthető modelljei adták, ez az arány azonban egyes piacokon még ennél is magasabb. Nagy-Britanniában például 9,0, az Egyesült Államokban pedig 7,3 százalék. A BMW Group skandináv térségben élő ügyfelei körülbelül minden negyedik autót tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánccal rendelnek meg, miközben Malajziában a vállalatcsoport értékesítési eredményének már több mint felét a hálózatról tölthető modellek adják. Ezen modellek eladási tabellájának élén idén áprilisban a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 5-ös BMW, az ugyancsak plug-in hibrid BMW X5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,3 – 3,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 15,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 77 – 78 gramm / km) és a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt állt. Az év negyedik hónapjában a BMW 530e iPerformance modell 2 670 darabban (711,6 százalékos javulás), a BMW X5 xDrive40e iPerformance modell 1 578 példányban (45,8 százalékos fejlődés), míg a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 2 665 darabban (18,3 százalékos gyarapodás) kelt el.

A BMW márka az idei év negyedik hónapjában 1,6 százalékos javulással 167 275 darabra növelte globális eladási mutatóját, amely a január és április közötti időszakra vetítve 684 724 darabnál állt meg, 2,5 százalékos abszolút fejlődést és minden korábbinál jobb első harmadéves eredményt produkálva. A bajor prémiumgyártó 2018-ra „a BMW X modellek éveként” tekint, hiszen az új BMW X3 globális piaci premierje és az első BMW X2 debütálása mellett az elkövetkező hónapokban az új BMW X4 és az új BMW X5 is bemutatkozik. Áprilisban a BMW X modellcsalád tagjai a BMW Group abszolút értékesítési eredményének 36,8 százalékát adták, az év negyedik hónapjában eladott 61 536 darab BMW X modell 11,1 százalékkal haladta meg az előző április hasonló teljesítményét. Az új BMW X modellek piaci premierjével párhuzamosan az év második felében e téren még erősebb ügyfél-érdeklődés várható.

2018 januárja és áprilisa között a MINI világszerte 113 704 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 2,8 százalékos értékesítési növekedésnek felel meg. A brit prémiumgyártó legnagyobbnak számító, hazai piacán a márka a gazdasági nehézségek ellenére is tartani tudta az előző év negyedik hónapjában produkált teljesítményt: az áprilisban eladott 27 329 darab MINI modell mindössze 0,9 százalékkal marad el a tavalyi esztendő negyedik hónapjában tapasztalt mutatótól.

Az elhúzódó tél számos piacon rányomta a bélyegét a BMW Motorrad értékesítési eredményeire, a Münchenben székelő vállalatcsoport kétkerekű divíziója így 1,1 százalékos abszolút csökkenéssel, 52 957 darab új robogó és motorkerékpár értékesítésével zárta a 2018-as esztendő első négy hónapját. A BMW Motorrad idén kilenc új járműről rántja le a leplet, az ezzel párhuzamosan végrehajtott termelésoptimalizálás pedig az új modellek leszállítási idejére is hatással lesz. A gyártó mindezek ellenére abszolút értékesítési növekedést irányoz elő az idei évre.

2018 áprilisában a BMW Group globális szinten értékesítési növekedést könyvelhetett el. A vállalatcsoport negyedik legnagyobb piacának számító Nagy-Britannia eladási mutatóit ugyanakkor jelentősen befolyásolják a szigetországban tapasztalható aktuális gazdasági nehézségek.

  • Megosztom