- Hirdetés -

Nagyon beindult a hazai startup

|

- Hirdetés -

Már a bevezető kampányát megelőző hónapokban is megduplázta a regisztrált felhasználóinak számát és közel megtízszerezte az oldal látogatottságát a Collectorism elnevezésű, gyűjtőket kiszolgáló website . A startupnak a Hiventures kockázati tőkealap-kezelő nyújtott támogatást.

Hosszú előkészítő folyamat után az elkövetkező hónapokban hivatalosan is megkezdi működését a Collectorism elnevezésű hazai weboldal. A december óta széles nyilvánosság számára is elérhető website induló adatai kimondottan bíztatóak: egy hónap alatt megduplázta a felhasználóinak számát és 976 százalékkal növelte a látogatottságát. A legnagyobb hazai gyűjtői oldal pozícióját megcélzó site már ma is több mint 60 000 tárgyat mutat be jelenlegi és jövőbeli gyűjtőknek – akik pedig már idáig is mintegy 1 500 tárgyat cseréltek, illetve több mint 17 000 dollár értékben vásároltak az oldalon.

Az oldalt alapító tulajdonosok „nem nyeretlen kétévesek” a képzőművészettel, valamint gyűjteményekkel kapcsolatos vállalkozások terén: már most is évtizedes tapasztalattal rendelkeznek hazai és nemzetközi műgyűjtési piacon. Éppúgy dolgoztak a Sotheby’s aukciósháznál Londonban, ahogy saját aukciókat és művészeti eseményeket is szerveztek.

Az oldal ötletgazdái úgy becsülik, hogy csak a hazai piacon megközelítőleg sok tízezer olyan gyűjtő lehet, akinek az életét könnyebbé és egyszerűbbé teheti egy ilyen oldal. A későbbi befektetők pedig már most nézegethetik a monitorjukat: a vállalkozás szinte minden bizonnyal sikerre van utalva. Az oldal gazdái ugyanis kimondottan sokat tanultak korábbi üzleti tapasztalataikból és más startupok sikereiből és kudarcaiból: részt vettek számos hazai és nemzetközi startup találkozón, tanulmányozták a hozzáférhető case study-kat és best practice-okat, valamint tudatosan megosztják egymás között a munkát és felelősségi köröket (az egyikük inkább az oldal fejlesztésével és technológiai kérdésekkel foglalkozik, másikuk pedig az üzletfejlesztésre koncentrál – aminek eredményeképpen egyszerre tudnak nyitni a piac és a későbbi befektetők felé).

Az oldal gazdái tervei szerint idén elsősorban a hazai, majd jövő évtől a globális piacok felé is kiterjesztik az oldal szolgáltatásait.

„Kimondottan fontos számunkra, hogy vonzó és megnyerő felhasználói élményt és oldalt készítsünk és működtessünk a gyűjtők számára. Amikor az oldalon dolgozom a munkatársaimmal, kizárólag azt tartjuk szem előtt, hogy minden amit csinálunk a gyűjtői élményből és igényekből kiindulva építkezzen. Olyan problémákra adunk válaszokat, amik boldoggá és elégedetté teszik a gyűjtőket. Sohasem a technológiából indulunk ki, nevezetesen, hogy mi az amit meg tudunk csinálni, hanem mindig abból, hogy mi a legjobb az elhivatott gyűjtők számára.” – nyilatkozta Kováts Dávid.

Az oldal alapítói végig, egyetlen alaposan és átgondolt projektként kezelték ezt a vállalkozást – az ötlettől a piacra lépésig – amit az is jól mutat, hogy az első pillanattól kezdve ugyanazzal a fejlesztői csapattal dolgoznak együtt. A programozók az oldal első változatát 2016-ra készítették el, amelyen (a későbbi tapasztalatok figyelembevétel) még számos olyan változtatást végeztek, amelynek eredményeképpen az oldalból a.) minden „eltűnt” amit a visszajelzések kapcsán a felhasználók nem kedveltek, b.) annyira egyszerűvé vált az oldal használata, hogy bárki fél perc alatt fel tud arra bármit tölteni.

„Nagyon jól ismerem a gyűjtőket, így pontosan tudom mennyire idő- és költségigényes hobbi lehet akár a legkisebb gyűjtemény összeállítása is. Viszont azzal is tisztában vagyok, hogy mindegyik gyűjtemény egy nagyon fontos szeletét jelenti a tárgyi kultúránknak és történelmünknek. Ezért egyáltalán nem mindegy milyen oldal támogatja azt a jó értelemben vett megszállottságot és elhivatottságot, amit ők képviselnek. A legjobbat akarjuk nekik adni – tette hozzá Szabó Károly.

Hogy indul egy startup?

Néha egy kudarc vagy vakvágányra futott vállalkozási ötlet hozza meg a legjobb gondolatokat. Barátaik körében jól ismert történet, hogy az oldal alapítói néhány éve (2014) beregisztráltak egy spanyolországi ex libris találkozóra ahol a három napos rendezvény alatt szinte egyetlen egy darabot sem sikerült eladniuk az általuk kiszállított gyűjteményből – és csak a helyszínen jöttek rá, hogy a sok ezer fős rendezvényre egyáltalán nem vásárolni, hanem cserélni utaztak el a gyűjtők a világ minden tájáról. Bár a Collectorism alapítói a rendezvényen egyetlen forintot sem kerestek, végül mégiscsak ott találkoztak és ismerték meg azokat a hazai és nemzetközi gyűjtőket, akiknek – azóta is sikerrel – fejlesztik az oldalukat.

Hogyan választanak oldalt maguknak a gyűjtők?

A gyűjtők számára számos létező megoldás áll rendelkezésre gyűjteményeik gyarapítására. Ezek közül a legismertebb a Vatera illetve az Ebay, de sokan használják a különböző releváns Facebook csoportokat is. Mindegyik rendelkezik előnyökkel és hátrányokkal is. A Vatera például magyar nyelven tökéletes, de nem, vagy csak alig kerülnek fel rá olyan nemzetközi gyűjtői tételek amelyek érdekeseket lehetnek azoknak akik bővíteni szeretnék az általuk szeretett tárgyak körét. Ezzel szemben az Ebay a világ legnagyobb gyűjtői „játszótere”, ott viszont eléggé borsos árat kell fizetniük azoknak, akik a hobbijuknak szeretnének élni.

Hatalmas versenyelőny: Collectorism árazási modell

Hatalmas a hazai gyűjtői piac – viszont az is jellemző rájuk, hogy a válság óta nem annyira szeretnek értékesebb dolgokkal üzletelni, és sokkal tudatosabbak, ami azt jelenti, hogy jobban megnézik az egyes oldalak árazási jellemzőit. (Ezen a téren egy kicsit olyanok, mint a vérbeli tőzsdések akik pontosan tudják, hogy melyik szolgáltató hány pipet számít fel kötésenként.) A Collectorism árazási modellje egyszerű, mint az egyszer egy:

· Paypal-on keresztül lehet fizetni (ha nem elégedett akkor visszakapod a pénzed)

· azonnali elszámolás van, nem kell a hónap végéig várni

· 10 USD alatt ingyenes (nincs jutalék)

· 10-50 USD között 1 USD a jutalék

· 50-200 USD között 2 USD a jutalék

· 200 USD vagy több: 3 USD a jutalék

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...