Mit hoz a jövő a kommunikációs iparágban?

Nő a PR-költségvetés, egyre népszerűbbek a projektalapú megbízások és egyre nagyobb a digitális és a közösségi média jelentősége – derül ki a Grayling Pulse-ból, a Grayling kommunikációs iparági globális felméréséből.

A Grayling Pulse, amelyben több mint 1200 kommunikációs szakember vett részt, célja, hogy negyedévente régiókra, országokra és szektorokra lebontva felmérje a kommunikációs iparág aktuális tendenciáit. A Grayling a felmérés során kommunikációs vezetőket és kommunikációs osztályokon dolgozókat kért fel egy anonim online kérdőív kitöltésére.

 

Az első Grayling Pulse-felmérés főbb eredményei szerint a gazdaságban tapasztalható bizonytalanság és válság ellenére globálisan a válaszadók ötöde továbbra is növeli a PR-re fordított költségvetését. Kelet-Közép-Európában és Délkelet-Európában a megkérdezettek 19,4 százaléka növeli PR-költségvetését, 20,4 százalékuk nem változtat azon. Magyarországon a globális trendekhez hasonlóan, a válaszadók negyede (25 százalék) növeli költségvetését, 16,7 százalék nem változtat azon. Globálisan a kommunikációval foglalkozók úgy látják, hogy a PR nagymértékben (55 százalék) hozzájárul az üzletfejlesztéshez és a vállalati sikerekhez, ugyanez a szám Kelet-Közép-Európában szintén magas (45,9 százalék).

A vállalatok továbbra is óvatosan tervezik költségvetéseiket, globálisan a válaszadók 20 százaléka nyilatkozott úgy, hogy növeli projektalapú megbízásait, és mindössze 11 százalékuk tervezi növelni átalánydíjas megbízásait. Kelet-Közép-Európában, Délkelet-Európában és Eurázsiában az átalánydíjas megbízások számát a megkérdezettek 11 százalék tervezi növelni, míg 16 százalék a projektalapú megbízásokat tekinti a jövőbeni jobb megoldásnak. Globális szinten a válaszadók negyede, míg a kelet-közép-európai, délkelet-európai, eurázsiai régióban 18,2 százalék tervezi a házon belüli kommunikációs csapat bővítését.

Globálisan a digitális és közösségi média területe könyvelheti el a legnagyobb növekedést (44 százalék). Kelet-Közép-Európában, Délkelet-Európában és Eurázsiában szintén hasonló trendről számoltak be a felmérésben részt vevők.

A válaszadók 26 százaléka nyilatkozott úgy, hogy növeli a vállalati kommunikációra és hírnévmenedzsmentre fordított kiadásait, de a CSR továbbra is fontos terület, globálisan 17 százalék emeli költségvetését ezen a területen. Kelet-Közép-Európában, Délkelet-Európában és Eurázsiában is megfigyelhető, hogy a válaszadók mintegy harmada növeli az integrált public affairs és kommunikációs megbízásait.

 

  • Megosztom