Milliókat hozott az olimpia a weboldalaknak

Jócskán megugrott a sportoldalak látogatottsága a londoni olimpia idején a Gemius adatai szerint, a játékok alatt közel egymillióval több felhasználó látogatta őket, mint az azt megelőző időszakban. A legnagyobb forgalmat Gyurta Dániel 200 méteres mellúszásban elért aranya generálta, míg az augusztus 8-9-i kajak kenu események állnak a dobogó következő két helyén.

Bár sport szempontból igencsak zsúfolt volt a 2012-es év nyári szezonja, semmi sem mozgatta meg úgy az internet-felhasználókat, mint az olimpiai játékok. Az olimpia alatt közel 1 millióval több felhasználó látogatott sportoldalakat, mint az azt megelőző időszakban. Az olimpiát megelőzően átlagban heti 1,85 millió internet-felhasználó látogatta a sport tematikájú weboldalakat, ami több mint másfélszeres növekedést jelet az ötkarikás játékok időszakában – derül ki a Gemius közleményéből. Az olimpia így közel 800.000 fővel verte meg a futball Európa-bajnokságot, mely legaktívabb hetében 2,045 millió sport-rajongót vonzott a monitorok elé.

 

Az olimpia és az Európa Bajnokság közötti időszakban meglepő visszaesést mutatott az oldalak látogatottsága, közel 20%-kot esve az átlaghoz képest. Ebben a két hétben mindössze kevesebb, mint másfél millió internet-felhasználó böngészett sporttartalmakat online.

 

Napi szinten vizsgálva az olimpiai időszakban igencsak változó volt a weboldalak nézettsége. A sportoldalak látogatottságának kilengései a hagyományosan sikersportágnak számított eseményekhez köthetők. A legnagyobb forgalmat Gyurta Dániel 200 méteres mellúszásban elért aranya generálta, míg az augusztus 8-9-i kajak kenu események állnak a dobogó következő két helyén. Több érem nélkül zárt magas látogatottságú nap is olyan jelentős érdeklődést kiváltó sportághoz köthető, mint a vízilabda vagy kézilabda, míg a tornász, atlétikai és vívó események a kiemelkedő magyar eredmények ellenére nem váltottak ki jelentős aktivitást a sport rajongókban.

 

Az olimpia nem csak a látogatók számát növelte, hanem az érdeklődés intenzitására is jelentős hatással volt. Míg az olimpia előtti időszakban az egy látogatóra eső heti oldalletöltések száma 10,37-es értéket mutatott, addig az ötkarikás játékok alatt ez a szám 13,9-re ugrott. Ehhez hasonlóan a sporttartalmak böngészésével eltöltött idő is ugrásszerűen növekedett. Az egy felhasználó által egy hét alatt eltöltött idő a sportoldalakon közel 60%-kal növekedett, így elérve a 43,54 percet.

 

A gemiusTraffic adatai alapján az is kivehető, hogy az érdeklődés reggeltől kezdve folytonosan épült majd a csúcspontját 16 órakor érte el és a munkaidő befejeztével egy időben visszaesett és a késői órákban ismét megugrott, az esti csúcspontot 22 óra magasságában elérve.

  • Megosztom