Megint első a Barátok közt

A labdarúgó-Eb végeztével újra a Barátok közt számít a legnézettebb műsornak. Heti átlagban nagy az RTL Klub fölénye, de az esti hírműsorukat már beérte a Tények. Erősen kezdett a Mozi+ csatorna.

Az elmúlt hetet már nem érintették a labdarúgó-Európa-bajnokság meccseinek közvetítései, az RTL Klub és a TV2 nézettségi versenyében azonban ez nem hozott sok változást. Főműsoridőben és a 18–49 évesek körében az RTL Klub 16,6 százalékos heti közönségarányt ért el, ami 0,8 százalékpontos növekedést jelent a korábbi héthez képest. A TV2 pedig 9,7 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet, ami százalékpontra megegyezik a korábbi hetükkel.

Nincs változás abban sem, hogy hétköznap esténként az RTL Klub jelentős előnnyel vezet, hétvégén viszont szorosabb a nézettségi verseny. Vasárnap este például a TV2 (13,6:10,5 százalék arányban) verte az RTL Klubot.

A napi műsorok terén újdonság, hogy a Tények gyakorlatilag beérte a 18–49 éveseknél a 18 órakor kezdődő RTL Híradót. Heti átlagban ugyanis az RTL-es esti hírműsor 17,88 százalékos share-t produkált, miközben a Tények 17,9 százalékot. Már egy héttel korábban is szoros volt az eredmény (RTL Híradó 18,17 százalék, Tények 18 százalék), viszont a korábbi hetekben azért szemmel látható előnye volt az RTL Híradónak.

Az RTL Klub hétköznap esti állandó műsorai viszont nagyon szépen teljesítettek, gyakorlatilag ezek nyerték meg a csatornának a hetet. A Fókusz heti átlagban 21,6, az Éjjel-nappal Budapest 24,1, a Barátok közt pedig 21,3 százalékos közönségarányt ért el.

A TV2-n a Tények jó eredménye nem húzta fel az utána következő műsorokét. A Humorkoktél heti átlaga csak 9,1, a Jóban rosszbané pedig kereken 10 százalék lett.

A műsoros toplista élén az RTL Klub három produkciója végzett. A kereskedelmi célcsoporton belül a Barátok közt múlt hétfői epizódja érte el a legmagasabb, 316 ezres nézőszámot. A dobogó második helyén a Dr. Csont áll 281 ezer, a harmadikon pedig a pénteki Éjjel-nappal Budapest szintén 281 ezer nézővel.

A TV2-n a 18–49 évesek körében a Hirtelen 30 című, vasárnap este műsorra tűzött film bizonyult a legnézettebbnek: 236 ezren voltak rá kíváncsiak. A TV2 csoportszinten is örülhet, ugyanis erős rajtot vett a Mozi+ (leánykori nevén Pro 4) csatornájuk. Az átpozicionált televízió szombat esti filmje (Nagyfiúk 2.) még a tíz legnézettebb heti műsor közé is beverekedte magát. A film a 18–49 évesek körében 192 ezres nézőszámmal és 12,9 százalékos share-rel futott.

A TV2 Csoport a Mozi+ 18–59 évesek körében elért eredményéről közölt adatot, a saját célcsoportjuknál 6 százalékos share-rel nyitott a televízió, ami kifejezetten jónak számít.

A tíz legnézettebb műsor a 18–49 éveseknél:

hetitop28het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
hetitop28hetteljes

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: amennyiben külön nem jelezzük, akkor az adatok a 18–49 évesekre vonatkoznak és magukban foglalják az időeltolásos tévézést. Főműsoridő alatt a 19.00 és a 23.00 közötti időszakot értjük. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

  • Megosztom