Magyarok fejlesztik a posztolás Uberjét

A megosztáson alapuló üzleti modellt vezette be a véleményvezérek és a nagy márkák kapcsolatába a Post for rent. A magyar startup a múlt év végén kapott 250 millió forintból már globális terjeszkedésre készül.

Egy magyar gyökerű vállalkozás egészen új szintre emelte az online véleményvezérek bevonását a kampányokba a megosztáson alapuló üzleti modell bevezetésével. Ha szemléletes példát akarnánk említeni, akkor lényegében a posztolás Uberjét, vagy Airbnb-jét hozta létre a Post For Rent International Zrt. Az általuk kínált szolgáltatás lényege, hogy a felületükön regisztrált influencereket és a közreműködésüket igénylő márkákat digitális platformon, automatizált módon hozzák össze.

„Attól kezdve, hogy egy cég regisztrál nálunk, hozzáfér a teljes influencer adatbázishoz. A hirdetők számára három lehetőség is van kampányok létrehozására. Dönthetnek úgy, hogy az adatbázist saját maguk különféle szűrök segítségével böngészve egyesével kiválasztják, hogy milyen véleményvezérekkel szeretnének dolgozni és személyre szabottan árazzák az együttműködést. A másik módszer a publikus kampány létrehozása, ilyenkor a hirdetőnek csak azon kell gondolkoznia, hogy mit szeretne reklámozni, létrehozza a kampányt a felületünkön, amire jelentkeznek az infl uencerek a számukra fejlesztett mobilapplikációt használva, akik közül a hirdető kiválasztja a számára legszimpatikusabb véleményvezéreket. Ennél a módszernél sokkal jobb a hirdető alkuereje, hiszen beállíthatja, hogy milyen követőbázishoz mekkora összeget ajánl és azzal, hogy jelentkezik egy véleményvezér, el is fogadta ezt a díjazást. Így lehet nagyon olcsón és hatékonyan nagy elérésű kampányt lebonyolítani. A jövőt azonban szerintem a harmadik modell, a Reach kampány jelenti. Ezen dolgozunk a legtöbbet, az elmúlt másfél évben hatalmas adatbázist építettünk a regisztrált véleményvezérek által posztolt tartalmakról, amelyet nemcsak az influencer, de a követői szintjén is különböző deep és machine learning modellekkel folyamatosan naprakészen elemzünk” – vázolta a szolgáltatás működését Csiszár Gergő, a Post For Rent igazgatóságának elnöke.

Míg 2016 őszén még csak néhány száz influencer szerepelt a rendszerben, addig napjainkra már 20 ezres adatbázisuk van, ráadásul nemcsak a magyar piacon, hanem 15 országból vannak már regisztrált véleményvezérek, köztük az Egyesült Államokból és Nagy-Britanniából is. A Post for Rentnek 2017 novemberétől már Londonban is van irodája, ami a továbbiakban a globális terjeszkedés központjául szolgál.

A Post For Rent a múlt év végén a Hiventurestől 250 millió forintot kapott, amiből a londoni megjelenés mellett igazi globális terjeszkedésre készülnek, hiszen Hongkong, Berlin és Szingapúr meghódítása is szerepel a terveik között. Tavaly összesen 2500 tranzakció valósult meg a cég rendszerén keresztül, az idén 15 ezer a célkitűzés és 50 ezer regisztrált infl uencerrel zárnák az évet.

Kalocsai Zoltán

Az online véleményvezérek kampányokba történő bevonását megújító szolgáltatásról és az eddigi eredményekről bővebben a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashat.

  • Megosztom