- Hirdetés -

Kihagyták a ziccert a kereskedők

|

- Hirdetés -

Bár hetek óta a labdarúgó világbajnokság az egyik leggyakoribb téma a sajtóban, a beszélgetésekben és a közösségi médiában, az eseményt övező figyelmet és a benne rejlő marketing lehetőséget csak viszonylag kevés hazai kereskedő használta ki egy friss kutatás szerint. A Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. kutatása szerint mindössze minden 10. cég építi az éppen aktuális kampányát a focira.

A cég kutatásában 131 vállalat képviselőjét, jellemzően vezetőjét, marketingesét faggatták. Az idei focis világbajnokságra mindössze a cégek 12 százaléka készült valamilyen akcióval, vagy legalább social media posztokkal. Érdekes, hogy akik azt válaszolták, hogy nem foglalkoznak a vébével, még közülük is majdnem minden harmadik gondolja úgy, hogy növelhető a cég bevétele egy-egy ilyen tematikus kampánnyal, vagy akcióval. Hogy akkor mégis miért nem húztak fel legalább a közösségi médiában egy egyszerűbb kampányt erre? Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft ügyvezetője szerint “a válaszokból is kiderült, hogy egyszerűen azért, mert nem volt rá idejük, nem jutott eszükbe, vagyis nem kapcsoltak időben.”

Azok többsége viszont, akiket megihletett a vébé, valójában inkább csak figyelemfelkeltésre használta a focit. Tippelős játékokat indítottak Facebook-on, vagy egyéb más futballra utaló posztokkal készültek, esetleg ajándékcsomagot állítottak össze. A kutatásból az is kiderült, hogy azért érdemes volt ilyen kampányokat futtatni: aki ugyanis belevágott, azok több mint 40 százaléka bevételnövekedést tapasztalt.

És nem feltétlenül csak a sörmárkák taroltak! Autóablak-légterelő gyártótól, fordítóirodán keresztül, numizmatikusig a legkülönfélébb területeken éltek ezzel a lehetőséggel. Az utóbbi például focivébés érméket gyártott. “Az ügyes kereskedők legalább egy kampánnyal (akár csak a közösségi médiában) azért rá tudtak erre ülni, hiszen az emberek mégiscsak jobban rákapnak most erre a témára” – magyarázza Jagodics Rita. Ha a jellemző focivébés hashtag-eket nézzük, akkor is láthatjuk, hogy a legváltozatosabb területeken nyúltak a témához: telefontartozékokat, gyerekjátékokat, lámpákat próbáltak eladni a focival.

Azok többsége, akik“nem ültek fel a vébére”, egyszerűen azért tettek így, mert úgy vélték, hogy a termékükhöz semmilyen formán nem kapcsolódik ez a torna. “Előfordultak a válaszadók között olyanok is, akik nem gondoltak rá eddig, de megköszönték az ötletet és a jövőben igyekeznek odafigyelni az ilyen világeseményekkel kapcsolatos lehetőségekre és kommunikációra is”

Érdekesség, hogy a válaszadó cégképviselők 88 százaléka mondta azt, hogy a cége nem készít focit meglovagoló kampányt, több mint 90 százalékuk szerint nincs befolyással a vébé a céges marketingre, mégis majdnem 60 százalékuk mondta azt, hogy ő maga azért követi a világbajnokságot.

Ugyanez a szám igaz általában véve a lakosságra is. A kutatás szerint 10-ből 6 honfitársunk odatapad a képernyőre, ha megy a foci. 55 százalék otthon szurkol. Bár azt gondolhatnánk, hogy ilyenkor rogyásig vannak a kocsmák a focit követő baráti társaságok miatt, de a válaszadóknak mindössze csak 2 százaléka nézi kocsmában a meccseket és csupán 5 százalék a barátaival.

A kutatás alapján úgy tűnik, hogy fegyelmezett focirajongó a magyar: a válaszadók 83 százaléka nem vásárol többet a vébé miatt. Minden tizedik magyar viszont több sört vesz, amíg megy a világbajnokság, 5 százalék pedig rágcsálnivalóból halmoz fel többet otthonra a gólvadászat idejére.

“Elmondható még, hogy a focivébé idején is működik a csordaszellem. Azaz mi magunk is könnyen érezhetjük úgy, hogy sikk nézni a focit, hiszen olyan sokan követik, nekünk is tudnunk kell róla, nekünk is be kell tudnunk kapcsolódni a társadalmi eseményekbe. Ezért figyelünk fel vásárlásnál is könnyebben a vébére” – magyarázza Jagodics Rita. Akár csak az ünnepek alatt, így most is egyszerűbb és hatékonyabb a vásárlók figyelmét irányítani. Mondhatni a nyár karácsonya a focivébé a kereskedők számára…

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...