Erre számíthatunk 2014-ben (1. rész)

A Marketing&Media szerkesztőbizottságának tagjai a digitális és a tévés piac növekedését, a teljes reklámpiac visszafogott bővülését várják 2014-ben. Az egyik legnagyobb hirdetői szektorban, a bankoknál azonban továbbra sem nagyon várható, hogy növekedjenek a hirdetési büdzsék. Első alkalommal Simon Zsolt, Nagy Zoltán Péter, Horváth Magyary Nóra, Nagy Bálint és Novák Péter véleményét közöljük.

Simon Zsolt, TV2, vezérigazgató

Pozitív tendencia

Az idei év utolsó harmadában a pozitív makrogazdasági adatoknak és a növekvő fogyasztói bizalmi indexnek köszönhetően elindult a fogyasztás, amelynek eredménye, hogy a tévés piac éves szinten 1-2 százalékos növekedést produkál. Karácsony előtt olyan márkák és kategóriák jelentek meg a piacon, amelyek az elmúlt években nem voltak jelen. Várakozásunk szerint ez a kedvező tendencia folytatódik 2014-ben is, és a tévés piac további növekedését várjuk.

Tekintettel arra, hogy a TV2 csoport nagyobb növekedést produkált 2013-ban, mint a piac, jelentős piaci részesedést sikerült realizálni. Ennek köszönhetően októberben és novemberben a TV2 megdöntötte az elmúlt három év bevételi rekordját. A 2013 őszén indult és 2014-re bejelentett műsorok sikere alapján jövőre a TV2 csoport további növekedésével számolunk. Ebben komoly szerepe vannak annak, hogy a TV2 a jövő éves publikációk alapján továbbra is 18 százalékkal olcsóbb, mint a konkurencia, és a 18–59 éves fizetőképes célcsoport elérésében kimagasló a teljesítménye.

szerkesztobizottsag2014

Nagy Zoltán Péter, OTP, marketingigazgató

Szolid növekedés

Az egész reklámpiacra vonatkozóan egy nagyon szolid növekedést várok. Azt gondolom, hogy kevésbé dinamikusan, de folytatódnak a hosszú távon is érvényesülő tendenciák az egyes csatornákra vonatkozóan. Azt gyanítom, hogy a pénzügyi szektorban összességében stagnáló, vagy enyhén csökkenő médiaköltés lesz a jellemző azzal, hogy egyes szereplők ettől az alaptendenciától akár jelentősen is eltérhetnek.

Horváth Magyary Nóra, K&H Bank, kommunikációs igazgatóság, ügyvezető igazgató

Egy számjegyű csökkenés

Mind a pénzügyi, mind pedig a banki hirdetési piacon csökkenést varok. Ennek oka a bankok jövedelmezőségének alacsony szintje, amelyet a piacon várható konszolidációhoz vezető következő 1-2 évben növelni szeretnének. Viszont csak egy számjegyű csökkénest várok, mert azon bankok többsége, amelyek költségmegszorításra kényszerülnek veszteségeik miatt, már most is keveset költenek.

Nagy Bálint, IBS, marketing­tanszék-vezető

Utórezgések

Nem számítok földrengésszerű változásokra. Folytatódnak az elmúlt fél évtized drasztikus átrendeződésének utórengései, például a mobilmarketing erősödése, az okostelefonokkal együtt az appok rohamos térhódítása, vagy a tévénél a szponzorált tartalom térnyerése a reklámblokkokkal szemben. Számítok viszont arra, hogy a marketing mint szakma és mint tevékenység egyaránt tovább prostitualizálódik. Ahogy a fogyasztó figyelmének mindenáron való megnyerése rányomta a bélyegét a média világára, a user generated content kitermeli a user generated marketinget, ahol a netizen consumer (nevezzük netsumernek) irányít, s a pillanatnyi előnyök érdekében még a szakma paradigmaszerű szabályai is kikezdhetők.

Novák Péter, IAB Magyarország, elnök

További erősödés

A digitális piac tovább fog erősödni mind össz­költésben, mind részarányát tekintve, így meg­közelíti a tévés szegmenst. A hirdetők leginkább a mobil- és videoterületen aktivizálódnak majd az eddigieknél is jobban. A médiapiacon zajló tulajdonosi átrendeződések lezárulnak, és ez kihatással lesz a digitális piac struktúrájára is.

Önök a Marketing és Média karácsonyi különszámában megjelent írás első részét olvasták. A cikk második részét hétfőn közöljük.

  • Megosztom