Így gyűjtik a témákat az újságírók

Továbbra is e-mailben szerzik leginkább a sztoriötleteket az amerikai újságírók, igaz szinte mindegyikük használja a közösségi médiát is – derül ki a Vocus marketingcég felméréséből. Akik a közösségi médián keresztül is várják a témákat, azok leginkább a Facebookon és a Twitteren keringő információkra fogékonyak.

 

Az amerikai média helyzetét vizsgáló, State of the Media 2014 című felmérés szerint az újságírók több mint 90 százaléka preferálja az e-mailt a közösségi médiával, a telefonnal és az online csetszolgáltatásokkal szemben, ha a sztoriötletek begyűjtéséről van szó. Az újságírók 45 százaléka egyáltalán nem szeretne a közösségi médián keresztül ötleteket kapni, míg azok közül, akik igen, a legtöbben a Facebookon (37,1 százalék) és a Twitteren (30,6 százalék) keringő információkra nyitottak.

 

A 256 – az írott és online sajtóban, valamint tévéknél és rádióknál dolgozó – ember megkérdezésével készített jelentés szerint az újságírók alapvetően az olvasókkal és nézőkkel való kapcsolattartás, illetve saját anyagaik reklámozásának eszközeként tekintenek a közösségi médiára, nem pedig a sztorik forrásaként.

 

Egy egészségügyi riporter azt emelte ki, hogy a közösségi média tulajdonképpen nyilvános párbeszéd az olvasókkal, “de amiről én tudósítani akarok, az nem nyilvános vita tárgya”. Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy szinte minden újságíró használja a közösségi médiát: háromnegyedük kifejezetten gyakran teszi ezt, és csak 1,9 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem használja.

  • Megosztom