- Hirdetés -

Így védekezett a MediaMarkt járvány ellen

|

- Hirdetés -

A MediaMarkt a nemzetközi tapasztalatok alapján már a hazai járványügyi korlátozások bevezetése előtt megkezdte a felkészülést arra, hogy a dolgozók és a vásárlók egészségének védelmét biztosítva, az új feltételekhez igazítsa működését. Az áruházlánc egyben tartotta a csapat 99 százalékát: az 1500 dolgozóból a fejlesztések leállása miatt csak néhány próbaidőst nem tartottak meg. A megváltozott vásárlási szokások miatt a megelőző év azonos időszakához képest, a csaknem megduplázódott online forgalom nem okozott fennakadást. A gyors reagálásnak köszönhetően a MediaMarkt zökkenőmentes tért vissza a normális üzletmenethez.

Az MediaMarkt már a védekezés első szakaszában kötelező karanténba küldte azokat a dolgozókat, akik külföldről, a járvány által fertőzött területekről tértek vissza. Havi több száz liter fertőtlenítőszer felhasználásával, szükség esetén fokozott fertőtlenítéssel, a védőtávolság betartásának elrendelésével, a személyes kapcsolattartások korlátozásával óvta a vásárlók és a munkavállalók egészségét. „A járvány miatt szükségessé vált átállás megszervezésében, majd a levezénylésében alkalmazkodtunk az egészségügyi szabályokhoz, a megváltozott vásárlási szokásokhoz és alapcélként határoztuk meg, hogy lehetőség szerint valamennyi kollégánk megtarthassa állását – mondta el Szilágyi Gábor, a MediaMarkt cégvezetője. Utóbbi eléréséhez elengedhetetlen volt, hogy az áruházakban dolgozók továbbra is hasznos, értékteremtő munkát végezhessenek, a rövidített áruházi nyitvatartás mellett.”

Az átalakítási terv átültetése a gyakorlatba

A MediaMarkt az első körben azt mérte fel, hogy milyen területeken lehet távmunkában foglalkoztatni a dolgozókat, ehhez milyen technológiai, informatikai feltételeket kell megteremteni, milyen eszközöket kell biztosítani. A munkafolyamatok, a személyes érintkezések korlátozását szolgáló, egymástól elkülönülő műszakok megtervezésében az áruházvezetők fokozottan figyeltek a koruknál vagy egészségüknél fogva veszélyeztetett kollégákra, valamint a szüleikről, gyermekeikről, beteg családtagjaikról gondoskodó munkavállalók különleges helyzetére.

Szilágyi elárulta, a munkahelyek megtartása érdekében több újítást is bevezettek, amiket a vásárlók is nagyon pozitívan fogadtak. „A megnövekedett online forgalom miatt kétszeresére nőtt az igény a házhozszállításra. A zökkenőmentes kiszolgálás érdekében az áruházakból csoportosítottunk át kollégákat, akik az áruházi járműveket használva a kisebb méretű termékeket juttatták el a megrendelőkhöz.” Ezen kívül a MediaMarkt az Okospult szolgáltatásának mintájára, az online vásárlásra optimalizálva indította el az Okosvonal szolgáltatását, amelyben egy kisebb csapat telefonos tanácsadást biztosított az érdeklődőknek műszaki kérdésekben.

Ezeket a termékeket keresték a vásárlók a korlátozások idején

A MediaMarkt tapasztalatai szerint kezdetben a távmunkához szükséges eszközöket és kiegészítőket keresték a vásárlók (laptopok, webkamerák, routerek, monitorok, stb.), illetve jelentős érdeklődés mutatkozott a hűtőszekrények és fagyasztók, valamint a hajvágó készülékek iránt. A digitális lázmérők és a kenyérsütőgépek iránti kereslet annyira megnőtt, hogy egy rövid időre ki is merültek a készletek.

Extra szabadság a kisgyermekeseknek

Az illetékes területi vezetők a korlátozások idején rugalmas és arányos szabadságolási rendszert vezettek be, egyszerre odafigyelve az áruházlánc zavartalan működésének biztosítására és a különböző munkatársi csoportok speciális helyzetére. „Bevezettünk több könnyítést, például a szabadságigényeket nem kellett már két héttel korábban előre bejelenteni. A 14 éven aluli gyermeket nevelő szülőknek, akik a gyermekfelügyelet miatt nem tudtak munkába állni, plusz öt nap – a járványügyi helyzet első szakaszában összesen több száz – extra fizetett szabadnapot biztosítottunk, hogy támogassuk őket a bölcsődék, óvodák, iskolák bezárása miatt kialakult helyzetben.” – ezt már Mangult Mónika, az áruházlánc HR vezetője árulta el. Mangult munkaszervezési szempontból nagyon nagy eredménynek tartja, hogy az időarányos szabadság kiadásán túl senkit sem köteleztek további napok kivételére azzal az indokkal, hogy nincs szükség a munkájára, mint ahogy azt is, hogy az 1500 dolgozóból a fejlesztések leállása miatt csak néhány próbaidejüket töltő kollégát nem tartottak meg.

Visszatérés a normál kerékvágásba

A korlátozások idején szerzett tapasztalatokat (távmunka, rugalmas munkaerő-átcsoportosítás) a folytatásban is fel lehet használni. Az MediaMarktnál jelenleg azt vizsgálják, milyen könnyítéseket tarthatnak fenn a gyermekes munkavállalóknak, hiszen az iskolák/óvodák nyitásával kapcsolatban változások várhatók, illetve továbbra is fokozottan figyelnek a járványügyi szempontból veszélyeztetett csoportba tartozó dolgozókra. Mangult szerint a munkatársakra és a teljes közösségre is jó hatással voltak a korlátozások idején hozott intézkedések, érezték, hogy valóban fontosak a vállalatnak. A gyors reagálás, egymás támogatása, segítése, az egymásra figyelés megerősítette a csapatot, Szilágyi szerint ennek is köszönhető, hogy a korlátozások feloldását követően zökkenőmentesen vissza tudtak állni a teljes műszakos működésre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...