- Hirdetés -

Így védekezett a MediaMarkt járvány ellen

|

- Hirdetés -

A MediaMarkt a nemzetközi tapasztalatok alapján már a hazai járványügyi korlátozások bevezetése előtt megkezdte a felkészülést arra, hogy a dolgozók és a vásárlók egészségének védelmét biztosítva, az új feltételekhez igazítsa működését. Az áruházlánc egyben tartotta a csapat 99 százalékát: az 1500 dolgozóból a fejlesztések leállása miatt csak néhány próbaidőst nem tartottak meg. A megváltozott vásárlási szokások miatt a megelőző év azonos időszakához képest, a csaknem megduplázódott online forgalom nem okozott fennakadást. A gyors reagálásnak köszönhetően a MediaMarkt zökkenőmentes tért vissza a normális üzletmenethez.

Az MediaMarkt már a védekezés első szakaszában kötelező karanténba küldte azokat a dolgozókat, akik külföldről, a járvány által fertőzött területekről tértek vissza. Havi több száz liter fertőtlenítőszer felhasználásával, szükség esetén fokozott fertőtlenítéssel, a védőtávolság betartásának elrendelésével, a személyes kapcsolattartások korlátozásával óvta a vásárlók és a munkavállalók egészségét. „A járvány miatt szükségessé vált átállás megszervezésében, majd a levezénylésében alkalmazkodtunk az egészségügyi szabályokhoz, a megváltozott vásárlási szokásokhoz és alapcélként határoztuk meg, hogy lehetőség szerint valamennyi kollégánk megtarthassa állását – mondta el Szilágyi Gábor, a MediaMarkt cégvezetője. Utóbbi eléréséhez elengedhetetlen volt, hogy az áruházakban dolgozók továbbra is hasznos, értékteremtő munkát végezhessenek, a rövidített áruházi nyitvatartás mellett.”

Az átalakítási terv átültetése a gyakorlatba

A MediaMarkt az első körben azt mérte fel, hogy milyen területeken lehet távmunkában foglalkoztatni a dolgozókat, ehhez milyen technológiai, informatikai feltételeket kell megteremteni, milyen eszközöket kell biztosítani. A munkafolyamatok, a személyes érintkezések korlátozását szolgáló, egymástól elkülönülő műszakok megtervezésében az áruházvezetők fokozottan figyeltek a koruknál vagy egészségüknél fogva veszélyeztetett kollégákra, valamint a szüleikről, gyermekeikről, beteg családtagjaikról gondoskodó munkavállalók különleges helyzetére.

Szilágyi elárulta, a munkahelyek megtartása érdekében több újítást is bevezettek, amiket a vásárlók is nagyon pozitívan fogadtak. „A megnövekedett online forgalom miatt kétszeresére nőtt az igény a házhozszállításra. A zökkenőmentes kiszolgálás érdekében az áruházakból csoportosítottunk át kollégákat, akik az áruházi járműveket használva a kisebb méretű termékeket juttatták el a megrendelőkhöz.” Ezen kívül a MediaMarkt az Okospult szolgáltatásának mintájára, az online vásárlásra optimalizálva indította el az Okosvonal szolgáltatását, amelyben egy kisebb csapat telefonos tanácsadást biztosított az érdeklődőknek műszaki kérdésekben.

Ezeket a termékeket keresték a vásárlók a korlátozások idején

A MediaMarkt tapasztalatai szerint kezdetben a távmunkához szükséges eszközöket és kiegészítőket keresték a vásárlók (laptopok, webkamerák, routerek, monitorok, stb.), illetve jelentős érdeklődés mutatkozott a hűtőszekrények és fagyasztók, valamint a hajvágó készülékek iránt. A digitális lázmérők és a kenyérsütőgépek iránti kereslet annyira megnőtt, hogy egy rövid időre ki is merültek a készletek.

Extra szabadság a kisgyermekeseknek

Az illetékes területi vezetők a korlátozások idején rugalmas és arányos szabadságolási rendszert vezettek be, egyszerre odafigyelve az áruházlánc zavartalan működésének biztosítására és a különböző munkatársi csoportok speciális helyzetére. „Bevezettünk több könnyítést, például a szabadságigényeket nem kellett már két héttel korábban előre bejelenteni. A 14 éven aluli gyermeket nevelő szülőknek, akik a gyermekfelügyelet miatt nem tudtak munkába állni, plusz öt nap – a járványügyi helyzet első szakaszában összesen több száz – extra fizetett szabadnapot biztosítottunk, hogy támogassuk őket a bölcsődék, óvodák, iskolák bezárása miatt kialakult helyzetben.” – ezt már Mangult Mónika, az áruházlánc HR vezetője árulta el. Mangult munkaszervezési szempontból nagyon nagy eredménynek tartja, hogy az időarányos szabadság kiadásán túl senkit sem köteleztek további napok kivételére azzal az indokkal, hogy nincs szükség a munkájára, mint ahogy azt is, hogy az 1500 dolgozóból a fejlesztések leállása miatt csak néhány próbaidejüket töltő kollégát nem tartottak meg.

Visszatérés a normál kerékvágásba

A korlátozások idején szerzett tapasztalatokat (távmunka, rugalmas munkaerő-átcsoportosítás) a folytatásban is fel lehet használni. Az MediaMarktnál jelenleg azt vizsgálják, milyen könnyítéseket tarthatnak fenn a gyermekes munkavállalóknak, hiszen az iskolák/óvodák nyitásával kapcsolatban változások várhatók, illetve továbbra is fokozottan figyelnek a járványügyi szempontból veszélyeztetett csoportba tartozó dolgozókra. Mangult szerint a munkatársakra és a teljes közösségre is jó hatással voltak a korlátozások idején hozott intézkedések, érezték, hogy valóban fontosak a vállalatnak. A gyors reagálás, egymás támogatása, segítése, az egymásra figyelés megerősítette a csapatot, Szilágyi szerint ennek is köszönhető, hogy a korlátozások feloldását követően zökkenőmentesen vissza tudtak állni a teljes műszakos működésre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...