- Hirdetés -

Idén hosszabb lesz a nyaralás

|

- Hirdetés -

Idén a hosszabb, Európán kívüli utazások váltak népszerűbbé honfitársaink körében, szemben a korábban jellemző pár napos európai utazásokkal. Ennek megfelelően tavaly óta átlagosan 10 százalékkal emelkedtek az utasbiztosítások díjai: egy évvel ezelőtt az utazásonkénti átlagdíj 13 300 forint volt, azonban ez idén már átlagosan 14 500 forint körül mozog – derül ki az AGENTA-Consulting Biztosítás- és Pénzügyi Szolgáltatás Közvetítő Kft. felméréséből.

 

Magyarországon 2016-ban egy Európán kívüli nyaralás időtartamára átlagosan 11 000 – 15 000 forint közötti díjakon kötötték az utasbiztosítási szerződéseket, idén azonban ez a középérték akár 16 500 forint is lehet. Az áremelkedés egyfelől az utazások időtartamának növekedésében, másfelől a célországok változásában keresendő, hiszen a legnépszerűbb úti célok idén az Egyesült Államok, a Maldív-szigetek és Thaiföld. Ugyanakkor az Európán belüli nyaralások időtartamára kötött biztosítások átlagdíja nem változott jelentősen tavalyhoz képest, idén is 5 000 és 8 500 forint közötti összeget kell érte kifizetni.

 

Az utazási szokások átrendeződésével kiszélesedett a biztosítási paletta is; a három klasszikus kockázati elem (baleset, beteg, poggyász) újabb elemekkel egészült ki: megjelent például Európán belül a sofőrszolgáltatás, valamint a defektes gumiabroncsok cseréje, javítása és az ebből eredő költségek térítése. Emellett megújultak az egyes díjcsomagok is, az útlemondási biztosításnak köszönhetően egy esetleges betegség miatt a befizetett díjak akár 80%-át is visszafizetheti a biztosító, ezenkívül változtak a műszaki cikkekre vonatkozó extra tárgyankénti limit-, valamint a bankkártya pótlására vonatkozó feltételek is.

 

„Gondoskodóbbak a magyar turisták, azonban még mindig nem eléggé: habár adataink szerint az Európán kívüli nyaralásoknál az elmúlt öt évben két és félszeresére, 30 százalékról több mint 70 százalékra nőtt a nyaralásuk idejére utasbiztosítást kötő utazók száma, azonban az európai utazásoknál ez a szám még mindig csak 40 százalékra tehető. Ugyan az átlagos kárkifizetés nem jelentős, az előző évihez hasonlóan 40-70 ezer forint között mozog, azonban vannak kirívó esetek is, egy-egy komolyabb külföldi kezelés ára százezrekre, de akár milliókra is rúghat” – mondta Kőrösi Zoltán, a Keszthelyi Holding tulajdonában álló AGENTA-Consulting Biztosítás- és Pénzügyi Szolgáltatás Közvetítő Kft. ügyvezető igazgatója és a Keszthelyi Holding Zrt. vezérigazgató-helyettese.

 

Ma már rendkívül sok biztosítási módozat érhető el a piacon, az egynapos biztosításoktól kezdve az úgynevezett európai bérletekig, amelyek akár 180 napos, egyhuzamban történő kinttartózkodásra is érvényesek.

 

Kőrösi hozzátette, hogy a biztosítások kötésekor nem csak a célország, a közlekedési eszköz típusa vagy a vagyontárgyak jellege, hanem az utazás célja is nagyban meghatározza a biztosítások díját: nem mindegy, hogy városlátogatással vagy extrém sporttal töltjük utazásunk nagy részét. A szakember ezenkívül javasolja, hogy előzetesen ne csak online hasonlítsuk össze az ajánlatokat, hanem kérjük ki szakemberek – alkuszok, többes ügynökök – véleményét is, hiszen az utasbiztosítások díjai és szolgáltatásai jelentősen eltérhetnek egymástól.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...

Újabb változás az eMAG-on

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint...

Már ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók

Az otthonról dolgozó munkavállalók harmada teljesen a lakóhelyéről látja el feladatait, míg a második leggyakoribb opció a heti három nap home office – derült ki az Erste felméréséből. A koronavírus-járvány alatt még kötelező rossznak...

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Ez történt a Telekom közgyűlésén

A Magyar Telekom 2024. április 16-án megtartotta Éves Rendes Közgyűlését.A Közgyűlés elején a részvényesek meghallgatták az Igazgatóság jelentését a Társaság ügyvezetéséről, a Társaság és a Magyar Telekom Csoport 2023. évi üzleti tevékenységéről, üzletpolitikájáról, valamint...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...