Globális CSR-program a L’Oréalnál

A szépségipari vállalat 2010 óta szervezi meg a Citizen Day jótékonysági napját, amelyen minden évben 70 ország L’Oréal munkatársa vesz részt. Ezt a napot a dolgozók kizárólag a szociális és környezeti tevékenységek iránt elkötelezett, non-profit szervezetek rászorulóinak szentelik.

A vállalat magyar csapata június végén tartotta önkéntes napját, amelynek keretein belül három alapítványt is segíteni tudtak. Támogatták az Önkéntes Központ Alapítványt, akik maguk is az önkéntesség kultúrájának terjesztését hirdetik. Ők a két további szervezet esetében is hozzájárultak az együttműködések lebonyolításához és a szervezési feladatokhoz.

„A vállalati önkéntes programok azon túl, hogy rászoruló intézményeknek segítenek, hasznos csapatépítő tevékenységek is. A megszokott mindennapi környezettől teljesen más szférában történő fizikai munkavégzés sok kihívást és megoldandó feladatot tartogat a résztvevők számára. A végeredmény pedig nagy segítség az alapítványoknak és jó érzés az önkénteseknek”   – mondta el Farkas Emese, az ÖKA Vállalati Önkéntes Programok vezetője.

A Bárányfelhő Alapítvány bevonásával a gyermekotthonokban és nevelőszülőknél élő gyermekeket is meglepték. Az alapítvány kifejlesztett egy úgynevezett Galaxis játékot, amely egyszerre fejleszti és szórakoztatja a gyermekeket. A játék során a L’Oréal dolgozóival közösen csapatokat kellett alkotniuk, majd kitalálniuk a képzeletbeli bolygójukat. Az elképzelt világot ezt követően a „Bolygóközi Konferencia” zsűrijének prezentálták, akik a legjobb ötletet különleges nyereménnyel díjazták.

Loreal citizen day

A nap további részében a RÉS Alapítvány – Családok Átmeneti Otthona is segítséget kapott a L’Oréal munkatársai jóvoltából. Az otthonban felújítási munkálatokat végzett a csapat, hogy minél szebbé és komfortosabbá tegyék a helyet az ott lakók számára.

A L’Oréal Citizen Day mára sikeresen elterjedt a világban, és 2017-ben már 70 ország több mint 30 000 munkavállalóját sikerült mozgósítani. Tavaly 700 non-profit szervezet kapott segítséget a szépségipari vállalat dolgozói jóvoltából. Az önkéntes programon évről évre egyre több L’Oréal munkavállaló vesz részt, amelyet a cég is nagymértékben támogat.

„A Citizen Day kulcsfontosságú része a vállalati kultúránknak. A több mint 170 000 óra, amelyet munkatársaink az előző évben önkéntességgel töltöttek, nagyon büszkévé tesz minket” – mondta el Alexandra Palt, a L’Oréal CSR vezetője.

  • Megosztom