- Hirdetés -

Forradalmi újítás az online vásárlásban

|

- Hirdetés -

Elindult az Allyos mobilalkalmazás. A hazai fejlesztésű közösségi piactéren egyetlen dollárért lehet hozzájutni minden termékhez, legyen az egy új játékkonzol, egy iPhone vagy éppen egy autó. A vásárláshoz ugyan szerencsére is szükség van, de ha az éppen nincs, a befizetett összeg akkor sem veszik el.

Létezhet-e az internetes vásárlásnak olyan formája, amely nem csupán a gyártók és az online kereskedők, de a vásárlók számára is előnyös alkut jelent? Hiszen a hagyományos modell szerint a vásárlónak adott árengedmény a kereskedő hasznát csökkenti, a kereskedőnek adott jutalék pedig a gyártó profitját szabja szűkebbre.

A magyar szoftver- és webfejlesztőpiac ismert szereplője, a Bigfish közreműködésével fejlesztett Allyos ezt a modellt próbálja meg átalakítani a közösségi vásárlás segítségével. Ha egy termék a rendszerben 100 dollárba kerül, akkor maximum 100 potenciális vásárló dönthet úgy, hogy 1-1 dollárral beszáll a vásárlásba. Ha a teljes árat összeadják, akkor a finanszírozott termék az egyiküké lesz – az, hogy pontosan kié, véletlenszerű kiválasztás útján dől el. Azonban a többieknek sem kell bánkódniuk, mert a betett pénzük nem veszik el. Úgynevezett passzív pénz (passzív indollár) keletkezik belőle, amelyet az Allyos piacterén teljes összegben levásárolhatnak kedvezményként.

Ez az üzleti modell játékossá teszi a vásárlást, és sokan lehetnek olyanok, akik szívesen kockáztatnak 1-1 dollárt azért, hogy hozzájussanak a legújabb iPhone modellhez vagy éppen egy új autóhoz. Ugyanakkor a gyártók profitját sem csökkenti, mivel a közösségi finanszírozásra kiajánlott termékek ára általánosan 20 százalékkal magasabb a piaci árnál. Ez adja az Allyos bevételét, és a startup ebből fizeti a termékek házhozszállítását, valamint összes felmerülő költségét is. A közösség tagjait pedig a magasabb ár nem zavarja, mivel ennek csak pici töredékét kockáztatják egy termék megszerzéséért. Ráadásul ezt a kockázatot is eltünteti a rendszer.

A közös vásárlásra kiajánlott termékek mellett az Allyos ugyanis elindít egy piacteret is, ahol viszont kifejezetten magas árengedménnyel lehet hozzájutni a cég gyártópartnereinek egyéb termékeihez. Itt lehet levásárolni a passzív indollárokat, és ez teszi igazán vonzóvá a modellt.

Képzeljük el, hogy az Apple bemutatja az iPhone új csúcsmodelljét. Ezt nyilván nem szeretné akciós áron adni, viszont nagyon sokan szeretnék megszerezni a készüléket. A csúcsmodell bekerülhet tehát közösségi finanszírozásba: sokan fognak 1-1 dollárt kockáztatni azért, hogy megszerezzék. Az Apple-nek azonban vannak olyan kifutó modelljei is, amelyekre szívesen ad akár nagyobb árengedményt. Ezek kerülnek a piactérre, ahol a korábbi modellekhez a piaci árnál akár 10-50 százalékkal kedvezőbben is hozzá lehet jutni, mintha minden nap Black Friday lenne.

Mindenki egyenlő

„Szerintünk többé nem lesz érdemes valamit egyedül megvásárolni. Az Allyosban a pénz értéke minimálisan a névértékével egyezik meg, de jó esély van rá, hogy annál sokkal többet fog érni” – emeli ki Joe Bitter, az Allyos egyik alapítója és befektetője. A rendszerben az egyenlőséget pedig az időtényező beépítése valósítja meg: egy termék közösségi finanszírozásába mindenki óránként maximum 1 dollárral szállhat be, és mivel a kampányok csak néhány napig futnak, senki számára sem garantált, hogy ő vásárolhatja meg az adott terméket. Ez kizárja azt, hogy egy felhasználó hátrányba szorítson másokat csak azért, mert vastagabb pénztárcával rendelkezik.

Az Allyos elsőként a magyar piacon vezeti be a szolgáltatását, az alkalmazás már letölthető a Google Play Áruházból és az iTunes App Store-ból. Az influencerek közreműködésével lefolytatott tesztelés során több mint 140 ezer felhasználót értek el, akik 99 százalékban pozitív visszajelzést adtak mind a koncepcióról, mind az alkalmazásról. Jelenleg közel 800 termék várja a start gomb megnyomását és azt, hogy bekerüljön a rendszerbe, emellett tervben van a szolgáltatások – például szállásfoglalás – bevonása is. Ezután nemzetközi terjeszkedés következhet, amelyet franchise-rendszerben terveznek megvalósítani az alapítók.

Az Allyos neve egyébként az „All Yours”, azaz a „Mind a tiéd” kifejezésből ered, és ennek megfelelően körülbelül „Olljos”-nak ejtjük.

Garancia, szállítás és elállás

Minden piactér esetében kérdés, hogy a vásárló hogyan jut a termékekhez, és adott esetben hogyan tudja érvényesíteni a garanciát. Az Allyos nem raktároz, és a termékeket is csak kiajánlja a vásárlók felé. A szállítást és a garanciát a piactér gyártó- és kereskedőpartnerei biztosítják.

A rendszerből ki is lehet szállni: kérésre véglegesen törlésre kerül a felhasználó fiókja, az alkalmazásba előfizetésként feltöltött, de még nem felhasznált aktív indollárjai pedig az előfizetés idején belül visszautalásra kerülnek a bankszámlájára. A felhasznált, és így passzív indollárrá változott pénzét viszont csak a rendszeren belül vásárolhatja le. Az Allyos tranzakciós és bankkártya-elfogadó partnere az OTP Simple.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...