- Hirdetés -

Fizethetnek a tévécsatornák

|

- Hirdetés -

Állampolgári bejelentések alapján az RTL Klub, a TV2 és a Tilos Rádió egy-egy műsorszámának helytelen korhatár-besorolása miatt is bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa az eheti ülésén.

Állampolgári bejelentés nyomán, a médiatörvény korhatár-besorolási rendelkezéseinek megsértése miatt a Médiatanács 6 millió forint bírság megfizetésére kötelezte az RTL Klub szolgáltatóját a Szenzációs Négyes című műsorszámának szeptember eleji, első adása miatt. A testület megállapította, hogy ugyan a produkció nem szexuális témát dolgozott fel, a szereplők tánca mégis vulgáris módon utalt a nemiségre, a műsorvezetőtől, a zsűri tagjaitól és a többi szereplőtől pedig szexuális utalások hangzottak el. Így a szolgáltató által 12 éven aluliaknak nem ajánlott műsorszám káros hatással lehetett a 16 évnél fiatalabbak, legfőképpen a 12-14 éves gyermekek – ahogy a médiatörvény fogalmaz – szellemi, erkölcsi vagy fizikai fejlődésére, tehát túl megengedő volt a korhatár-besorolás.

Szintén állampolgári bejelentés alapján a TV2 szolgáltatójának 1,25 millió forint bírságot állapított meg a testület a szeptember közepén közzétett Valami Amerika 3 című műsorszám korhatár-besorolása miatt. A filmet a tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott kategória helyett a tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott kategóriába kellett volna sorolnia a szolgáltatónak, mivel többek között a megjelenített verbális és fizikai erőszakot tartalmazó jelenetek, szexuális utalások, valamint a halmozottan előforduló durva, trágár nyelvezet miatt az alkalmas a 12-16 éves korosztály személyiségfejlődésének kedvezőtlen befolyásolására. Ennek megfelelően mindkét műsorszámot csak 21 óra után tehették volna közzé.

Ugyancsak állampolgári bejelentés nyomán szabott ki bírságot a testület a körzeti közösségi Tilos Rádió szolgáltatójára is, mert az egy szeptemberi adásnapon a Páholy című műsorszámát korhatármegjelölés nélkül tette közzé, holott a műsorszám tartalma szintén „16 éven aluliaknak nem ajánlott” besorolást tett volna indokolttá. Az adásban elhangzott szexuális utalások, a halmozottan előforduló durva, trágár nyelvezet, valamint az alkoholfogyasztás, a társadalmilag nem elfogadott szokások népszerűsítése miatt a grémium 75 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a rádió szolgáltatóját, amely az eljárásban elismerte a jogsértés tényét.

A médiaszolgáltatók – a mozikkal ellentétben – bizonyos kivételekkel maguk kötelesek besorolni műsoraikat a médiatörvény által meghatározott korhatár-kategóriákba, ezt a Médiatanács saját utólagos médiafelügyeleti tevékenységének keretében és állampolgári bejelentésre is ellenőrizheti hivatalból. A testület a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét – köztük a szolgáltató által korábban elkövetett hasonló jogsértéseket is, és a veszélyeztetett korosztályra vonatkozó nézettségi, hallgatottsági arányokat – figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét. A médiatörvény 187. paragrafusa kimondja, hogy a jogkövetkezményt minden esetben – jellegétől függően – a jogsértés súlyára, ismételtségére, folyamatosságára, időtartamára, az azzal elért vagyoni előnyre, valamint a jogsértéssel okozott érdeksérelemre, az érdeksérelmet szenvedett és veszélyeztetett személyek számára, illetve az okozott kárra, személyiségi jogsérelemre tekintettel és a jogsértés piacra gyakorolt hatását is figyelembe véve állapítják meg. A döntések bíróság előtt fellebbezhetők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Kosztümös film érkezik a mozikba

A három testőr alkotócsapatának új kosztümös filmje a Monte Cristo grófja, melyet a 77. Cannes-i Filmfesztiválon, versenyen kívül láthat először a közönség. A film várhatóan ősszel kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.Alexandre...

Ügyfeleit és munkavállalóit is jótékonykodásra ösztönzi a biztosítási platform

Működése kezdete óta elkötelezett a jótékonyság iránt, és aktív szerepet vállal a helyi közösségek támogatásában a CHERRISK. A biztosítási platform különös figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei és követői mellett a munkavállalóit is ösztönözze a...

Rádiós pályázatok: Fonyódon és Siófokon is a Radio Plus nyert

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a Médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót. A testület döntött két rádiós frekvenciapályázatról is, mindkét...

Autópiaci trendek a BrandManiában

Az autópiac kerül terítékre a BrandMania mai adásában, az RTL magazinműsorának első felében a tavalyi évet értékelik a szakértők és piaci szereplők. Ezt követően pedig arról lesz szó, hogy milyen marketingfogások hozhatnak üzleti sikereket...

Pizzafesztivállal bővül az idei a Food Truck Show

Minden évben újabb büfékocsikkal és ételekkel bővül a Food Truck Show kínálata, akik az idei első rendezvényen, a Kincsem Parkban debütálnak május 3. és 5. között. Kóstolhatnak a vendégek balkán plejskavica és kézműves hamburger...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...