Erre kattintanak a magyar netezők

Az Origo verte az Indexet az első félévben a látogatottsági adatok alapján, a kis blogszolgáltatók kifulladni látszanak, csakúgy mint az Iwiw. A Gemius adatai szerint imádjuk az időjárásos tematikát, a hírgyűjtő oldalak versenyében pedig a Hírstart állt jobban az első hat hónapban.

 

A tévés weboldalakon sokkal szorosabb a verseny, mint a tévés nézettség terén, de itt is az RTL Klub vezet. Az rtlklub.hu-ra ugyanis havi átlagban 732 ezren látogattak, egy átlagos napon pedig 121 ezren. Az rtl2.hu-t is auditáltatják, ami havi 79 ezer látogatónál jár. A tv2.hu havonta 595 ezer látogatót ér el, egy tipikus napon pedig 67 ezret. Ez náluk 2012 első fél évéhez képest visszaesést jelent. Akkor havi átlagban 1,1 milliót, napi szinten pedig 124 ezer látogatót vonzottak. A neten erősebb a köztévé, mint a tévében. Az mtv.hu havi 312 ezer látogatót ér el, a hirado.hu viszont 590 ezret, azaz majdnem ugyanannyit, mint a tv2.hu. A többi televízió weboldala közül az Atv.hu emelkedik ki a maga 487 ezres havi látogatószámával.

 

Az Index hátán felkapaszkodott Blog.hu letartolta a piacot, és nem csak a blogok szintjén, hiszen a Gemius adatai szerint az elmúlt fél évben – csak úgy, mint egy éve – a legmagasabb havi látogatószámot érték el. Ez szám szerint 2,2 milliót jelent, ami egyébként csökkenés a 2012-es 2,5 millióhoz képest.

 

Az Iwiw külön kategóriát jelent, hiszen nincs igazán mivel összehasonlítani. Az egykori nagy ellenfelet, a MyVipet nem auditáltatják – nem véletlenül –, a Facebookról pedig nincsenek adatok, bár ez talán jobb is. Az Iwiwre visszatérve: az idei első fél évet havi átlagban 1,15 milliós látogatószámmal zárta, és naponta átlagosan 216 ezren néztek be a közösségi oldalra. A látogatottság trendje hónapról hónapra csökkenést mutat.

 

Valamiért az időjárásos tematika nagyon beletalált a magyar néplélekbe. Ebben úttörő szerepe van az Időkép.hu-nak, hiszen látványossá, élményszerűvé tették a száraz meteorológiai adatokat. Az Időkép az első fél évben átlagosan havi 1,3 millió látogatót ért el, napi szinten pedig 444 ezret, de viharok és nagy havazások idején a 700 ezret is meghaladta a napi látogatószámuk. A második helyen a Köpönyeg.hu áll havi 778 ezer és napi 211 ezer látogatóval.

 

A Hírkeresőnek és a Hírstartnak fontos szerepe van a hazai online piacon, hiszen jelentős látogatótömeget szállítanak a velük szerződött weboldalaknak. A két konkurens hírgyűjtő között látogatószámban nincs nagy differencia. Az idén eddig a Hírstart vezet 315 ezres havi látogatószámmal, a Hírkereső pedig 310 ezerrel lohol utána. Tavaly ilyenkor még az utóbbi vezetett 363 ezerrel a 359 ezres Hírstart előtt. Egy átlagos napon a Hírkeresőre 101 ezer, a Hírstartra pedig 115 ezer látogató érkezett.

 

A hazai híroldalak piacát továbbra is a két „nagy öreg”, az Index és az Origo uralja. Kettejük közül az Origóé az első hely, méghozzá a Gemius mérése alapján nem is kevéssel. Az idei első fél évben átlagosan havi 2,1 millió egyedi látogatót ért el a nyár elején megújult site. Ebben az időszakban az átlagos napi látogatószáma 657 ezer volt. Az Index ugyanebben az összevetésben havi 1,5 millió és napi 560 ezer látogatót vonzott. Amíg az Index havi látogatottságban mért lemaradása 28 százalékos, addig napi szinten csak 15 százalék a hátrányuk. A 2012-es év első fél évében is hasonló volt a különbség a két nagy között, ahhoz képest az idén az átlagos napi látogatószáma mindkettőnek emelkedett, de az Origónak kicsit nagyobb mértékben.

A híroldalak képzeletbeli rangsorán a 3. helyen a Hír24 áll, napi szinten 399 ezres átlagos látogatószámmal. Az előző év hasonló időszakához képest ez 10 százalékos növekedést jelent a Sanoma hírsite-jánál.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media héten megjelenő számában olvashatja el. A Marketing&Media a Gemius-szal együttműködve a jövőben rendszeresen közli a legnépszerűbb hazai weboldalak látogatottsági adatait.

 

Heszler Róbert

  • Megosztom