Erősíti a filmkínálatot az AMC

A tematikus televízióknál programming és kommunikációs szempontból a legfontosabb, hogy a sugárzott műsorok megfelelően illeszkedjenek az adott televíziós márka sajátosságaihoz és ígéretéhez – mondta el Radóczy Katalin az AMC Networks International Central and Northern Europe film-portfólió programigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban. A szakember beszélt az idei terveikről, illetve arról is, hogy szerinte milyen szerepe lesz tíz év múlva a tévének.

 

– Vásároltatok egy NBC-filmcsomagot nemrégiben. Mennyit dobhat mindez a csatornáitok kínálatán?

 

– A filmcsomag régiós deal volt, nemcsak magyar területre vásároltunk, hanem Csehországban, Szlovákiában és Romániában is jelenlévő csatornáink filmkínálatát szeretnénk tovább erősíteni. Olyan filmeket vetítünk hamarosan, mint a Schindler listája, az Egy fiúról, az Igazából szerelem, a Mamma Mia.

 

– Mennyire konvertálható nézettségre egy-egy értékes filmcsomag? Azaz lehet ezzel nézőszámot generálni?

 

– Mindenképpen, a stratégia része, hogy folyamatosan bővítjük a régióban jelenlévő filmcsatornáink inventory-ját. A nézőszám generálása azonban nagyban függ a csatorna lefedettségétől az egyes piacokon, például Romániában csak 2016 augusztusában lett önálló AMC feedünk, itt elsősorban a kínálat bővítése a fontos, míg a Filmcafén, amely már jól ismert brand a román piacon, a nézettség, ezáltal a reklámbevétel növelése is elsődleges cél.

 

– Milyen műfajba, milyen filmekbe érdemes egyébként manapság fektetni? Gondolom ami nagyon bejön Amerikában, az itthon is menő lehet. Bár sok ellenpéldát is tudunk idehaza.

 

– Nehéz erre egyértelmű választ adni, a nézők tartalomválasztásában és -fogyasztásában több szempont játszik egyidejűleg szerepet, a műfaj csupán egy komponens a sok közül. A tematikus televíziók az általános szórakoztató csatornáknál szűkebb közönséget céloznak meg, programming és kommunikációs szempontból a legfontosabb, hogy a sugárzott műsorok megfelelően illeszkedjenek az adott televíziós márka sajátosságaihoz és ígéretéhez. A régiós jelenlétünknél fogva több ország nézői szokásait vizsgáljuk, és az kijelenthető, hogy az egyes nemzetek nem minden esetben ugyanazt részesítik előnyben.

 

– Lehet tudni, mennyi pénzt költ az AMC csoport sorozatok gyártására és csomagok vásárlására? Melyiken van a nagyobb hangsúly?

 

– A tulajdonosváltást követően (Chellomedia – AMC Networks) elsődleges cél volt, hogy a csatornák (függetlenül a zsánertől) programkínálatát erősítsük, az AMC esetében a teljes régióban ez nemcsak az AMC saját gyártású sorozatok megvásárlását jelentette, hanem a filmes inventory fejlesztését is. Mivel elég sok ország csatornái tartoznak a budapesti központhoz, így általában régiós dealeket kötünk, ugyanakkor szerencsés helyzet, hogy önálló feedjeink vannak több országban, azaz a filmcsomagok leválogatásánál figyelemmel tudunk lenni a különböző igényekre.

 

– A Sundance TV is hozzátok kerül, ott ugye angol nyelven sugároznak műsorokat? De mennyien kíváncsiak erre az adóra? Magyarországon mindig arra panaszkodnak, hogy az emberek csak szinkronizált műsorokat akarnak látni. Mondjuk én ezzel soha nem értek egyet:)

 

– Valóban, a Sundance TV műsorát eredeti nyelven és felirattal sugározzuk a régió számos országában. Ez a csatorna elsősorban azokat a filmszerető nézőket kívánja kiszolgálni, akik nyitottak a közönségfilmeken túli élményekre is, értem ezalatt a fesztiválfilmeket, független filmeket, dokumentumfilmeket és azokat, amelyeket más csatornák pont a nagyon magas nézettségi elvárás miatt nem tűznek műsorra. Úgy gondolom, hogy a Sundance TV egyedi kínálatával egy kisebb, ugyanakkor lojális közönséget tud elérni ezeken a piacokon.

 

– Egyre többet hallani arról, hogy mennyire fontosak lesznek a kiegészítő képernyők, tableteken és mobilokon. Ti is fejlesztetek-e téren? Van értelme VOD-ba fektetni?

 

– A kiegészítő képernyők, tabletek, mobilok tekintetében, amelyek csak további eszközként funkcionálnak, azaz a lineáris adás megtekintését biztosítják out-of-home más eszközökön és nem elsősorban televízión, úgy gondolom, hogy elég jók vagyunk. A cégcsoporton belül működő Sundance NOW és Shudder on-demand szolgáltatások pedig Amerikában és Nyugat-Európában is már sok országban elérhetőek.

 

– Azért nagy képernyőn megnézni egy filmet, annak még mindig van egy klassz hangulata, össze sem lehet hasonlítani azzal, amikor mobilon nézünk meg valamit a repülőgépen. Megmarad szerinted a televízió első helye 10 év múlva is filmnézés terén?

 

– Azt, hogy megmarad-e az első helye, így kijelenteni elég merész lenne, főleg 10 év távlatában. A jó és minőségi tartalom helye viszont biztosan igen. Azzal maximálisan egyetértek, hogy a mobilkészülék nem tudja ugyanazt az élményt biztosítani, mint a televízió, de minden néző maga dönti el, hogy hol, mikor és mit néz, most már azt is, hogy milyen készüléken (akár több készüléken is egyszerre vagy elkezdi a tévén és folytatja az ipad-jén, stb.). Ugyanakkor a minőségi tartalom biztosan fontos döntési szempont marad.

 

– Milyen terveitek vannak még az őszre?

 

– Szeptember 11-én indult el a Fear the Walking Dead 3. szezonjának második része, jön a Fargo szintjén 3. szezonja Ewan McGregorral egy nagyon izgalmas kettős főszerepben, a Halt and Catch Fire záró szériája, az Emerald City és számos film. Csak néhány példa a magyar csatornák kínálatából: a Zöld zóna című háborús akciófilm Matt Damon főszereplésével, a Sírok között című thriller Liam Neesonnel, az Oscar-díjra jelölt Börtönvonat Yumába című fordulatos western Russell Crowe és Christian Bale főszereplésével, az Igazából szerelem, továbbá a klasszikusok közül látható lesz nálunk többi közt a hétszeres Oscar-díjas Schindler listája, a Tizenkét majom, a Hegylakó és a Jól áll neki a halál. Ezen felül az ősz folyamán a Filmcafén mutatjuk be az utóbbi évek egyik legnagyobb hazai mozisikerét, a Liza, a rókatündért.

 

– Irdatlan nagy a kínálat a hazai tévés piacon, jövőre sem lesz a verseny kisebb. Programing terveiteket tekintve lesznek változások a csatornáitokon 2018-ban is?

 

– Tovább folytatjuk az AMC saját gyártású sorozatok sugárzását, jön majd a Fear the Walking Dead 4. szériája, illetve zöld utat kapott az Into the Badlands újabb évada, a Better Call Saul sorozat és a Humans is.

 

Simon Krisztián

  • Megosztom