Erős nézettséggel tért vissza a Konyhafőnök

A Konyhafőnöknek köszönhetően jelentős előnnyel nyerte a hetet az RTL Klub. A TV2 legnézettebb műsora a Tények és a Tények Plusz volt, amelyek a teljes lakosságos toplista élén álltak. A MasterChef VIP viszont nem hozott jó nézettséget.

Hosszú idő után ismét egy 10 százalék feletti főműsoridős közönségarányt láthatunk, ugyanis múlt héten – 2,2 százalékpontos növekedés után – 11,6 százalékos share-t produkált az RTL Klub a 18-49 éveseknél. A TV2 8,1 százalékos közönségarányt ért el, ami gyakorlatilag megegyezik a korábbi heti eredményükkel.

Csatornacsoportok terén az RTL Magyarország vezet 25,3 százalékkal, a TV2 Csoporthoz tartozó televíziók összességében 23,3 százalékos közönségarányt produkáltak a 18-49 éveseknél és főműsoridőben.

A nemzetközi portfóliók közül az AMC és a Viacom között holtversenyt hozott az elmúlt hét, ugyanis mindketten 6,7 százalékos közönségarányt értek el. A Sony csatornái pedig 5,3 százalékkal zárták a hetet.

32. hét / 31. hét / 30. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 11,6% / 9,4% / 9,3%
TV2 – 8,1% / 8% / 7,8%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (32. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Barátok közt – 7,4%
Híradó – 16,5% – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13,9%
A Konyhafőnök – 15,8%

TV2
Remények földje – 11,1%
Tények – 17,3% – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14,2% – hétfőtől szombatig
Hegyi doktor – Újra rendel – 9,9% – keddtől péntekig
MasterChef VIP – 7%

Néhány éve még augusztus 20. után kezdődött az őszi tévés szezon, most viszont már augusztus elején bedobtak a főműsoridőbe egy-egy komolyabb saját gyártású tartalmat a vezető kereskedelmi csatornák. Az RTL Klub a már leforgatott, de a koronavírus-járvány miatt dobozban maradt Konyhafőnököt küldte harcba, a TV2 pedig szintén egy főzős műsort, a MasterChef VIP-t. Utóbbiról egyébként korábban azt lehetett hallani, hogy a SuperTV2-re szánják.

A két produkció közül egyértelműen a Konyhafőnök kezdett jobban. A műsor átlagos nézőszáma a 18-49 éveseknél 215 ezer volt, miközben a MasteChefnél ugyanez 94 ezret tett ki. Ráadásul utóbbi közönségaránya is a csatornaátlag alatt maradt.

A TV2 múlt hétfőn újra leadta a Bödörék első epizódját, ami 10,1 százalékos közönségarányt ért el. Keddtől péntekig pedig a Hegyi doktort adták és a sorozat a heti átlaga 9,9 százalékot tett ki, ami egyébként egy vásárolt sorozattól nem rossz eredmény.

A 18-49 éveseknél a hét legnézettebb műsora a Konyhafőnök csütörtöki adása volt (245 ezer néző), a második legjobb pedig a keddi RTL Híradó (187 ezer néző). A 18-49 éveseknél a TV2 műsorai közül a keddi Tények teljesített a legerősebben (179 ezer néző). A csatorna második legnézettebbje pedig a szerdai Tények Plusz volt (178 ezer néző).

A teljes lakosságos toplista első két helyén a Tények és a Tények Plusz áll, amelyek múlt szerdán 751 ezer, illetve 680 ezer nézőt vonzottak. Ennél a célcsoportnál az RTL Klub legnézettebb műsorának a keddi RTL Híradó bizonyult, 673 ezer nézővel.

A múlt heti – M4 Sporton közvetített – Forma-1 futam ismét bekerült a legnézettebb top 10-be a 18-49 éveseknél. Az autóverseny 150 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból. A teljes lakosságból pedig 360 ezer nézőt tudott felmutatni a futam.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom