Érdekes adatok a hazai nyereményjátékokról

Elkészült a legjátékosabb márkák és gyártók toplistája. Kiderült, hogy mely FMCG-cégek hirdették meg a legtöbb nyereményjátékot.

Az elmúlt két évben az FMCG szektorból a legtöbb nyereményjáték darabszámra a Happy Day, a Rexona, a Pöttyös, a Procter & Gamble multibrand, a Coca-Cola és a Fa márkákhoz kapcsolódott – derül ki a Webnyeremeny.hu gyűjtéséből.

A Happy Day esetében az jelentette az első helyet, hogy sok kisebb üzletláncban is külön nyereményjátékot szervezett.

A Webnyeremeny.hu több mint 600 – vásárláshoz kapcsolódó, nyereményjátékkal egybekötött – FMCG promóciót dolgozott fel a 2013-as és a 2014-as évből. Ezen belül a társaság megvizsgálta külön az Élelmiszer, az Ital, a Kozmetikai és háztartási cikkek, és kifejezetten az Üzletláncokhoz kötődő promóciókat, és a teljes nyereményjáték-piacot is.

A gyártók versenyében az Unilever áll az élen, őt követi a Henkel, a Rauch, a Nestlé és a Procter & Gamble. Ezek a gyártók indították tehát darabszámra a legtöbb nyereményjátékot.

Ha a üzletláncokat nézzük, a legtöbb nyereményjátékban a TESCO-ban lehetett részt venni, őt követi a Coop, majd a Spar-csoport – mondta el Galambos Dániel, a Webnyeremeny.hu tulajdonosa.

A portál megnézte az Élelmiszer kategória azon nyereményjátékait is, amelyek nem voltak köthetők üzletláncokhoz. (Tehát az alábbi kivonat nem tartalmazza az Ital, a Kozmetikai és háztartási cikkek, illetve az Üzletlánc-specifikus promóciók adatait). Ez alapján az Élelmiszer kategórián belül a gyártók versenyét a Ferrero nyerte, a márkák közül pedig a Kinder és a Gyermelyi indította a legtöbb nyereményjátékot.

Az Élelmiszer kategórián belül leggyakrabban (43%) blokkhoz kötődő adatokat kellett beküldeni, 24%-ban kódot, 23%-ban pedig magát a csomagolást. Az Élelmiszer kategórián belül a legtöbb nyereményjáték 2013-ban szeptemberben indult, míg 2014-ben májusban.

Kiderült az is, hogy a nyereményjátékok legnagyobb része 8 hétig tartott. A legkedveltebb nyereménytípus (ha csak az Élelmiszer kategóriába tartozó márkák nyereményjátékait vizsgáljuk), a műszaki cikk, ezt követik a konyhai kiegészítők, az utalványok, és saját termékek. Tehát gyakran előfordul, hogy az adott élelmiszergyártó saját termékét sorsolja ki nyereményként is.

  • Megosztom