Ennyien nézték az Eb döntőjét

Utoljára még odapörkölt az M4 Sport egy 50 százalék feletti közönségaránnyal. Az Eb döntője lett a hét legnézettebb műsora, a meccseket a Barátok közt követte a nézettségi toplistán. A Tények nagyon megközelítette az RTL Híradót.

Az elmúlt héten már csak három meccs forgatta fel a megszokott nézettségi erőviszonyokat. Az M4 Sporton közvetített labdarúgó Európa-bajnokság mérkőzései közül – nem meglepő módon – a vasárnapi döntő vonzotta a legtöbb nézőt. Ez nem érte el a magyar érdekeltségű meccsek szintjét, de így is egészen extrém közönségarányokat produkált. Konkrétan a 18-49 éveseknél 732 ezres nézettség mellett 50,4 százalékos share-t hozott a meccs. A teljes lakosságnál pedig 1,54 milliós nézőszámmal és 44,6 százalékos közönségaránnyal futott a döntő.

A múlt hét másik két mérkőzése közül a Németország-Franciaország összecsapás csigázta fel jobban a nézőket. Ez a 18-49 éveseknél 468 ezer nézőt és 33,9 százalékos közönségarányt, a teljes lakosságnál pedig 1,15 millió nézőt és 32,2 százalékos share-t jelentett.

A Portugália-Wales meccs a 18-49 éveseknél 336 ezer nézőt vonzott és a körükben 25,8 százalékos közönségarányt ért el. A teljes lakosságnál pedig 807 ezer nézőt és 22,8 százalékos share-t hozott össze.

Az Eb-s közvetítések kiugróan magas nézettségét jól mutatja, hogy még a legkevésbé jól teljesítő mérkőzés is verte a Barátok köztöt. Az RTL Klub szappanoperájának legnézettebb epizódja ugyanis 313 ezer 18-49 évest ültetett a fotelekbe, 23,3 százalékos share mellett. Igaz, a teljes lakosságnál a 881 ezres nézőszámának köszönhetően már előzött a Barátok közt.

Közel a 30 millióhoz
Az Eb alatt általános tapasztalat volt, hogy a 18-49 éveseknél mindig jobban teljesítettek a meccsek, mint a teljes lakosságnál. Ez nem magyar sajátosság, amennyiben megnézzük a németországi nézettségi adatokat, – náluk a 14-49 évesek jelentik a kereskedelmi célcsoportot – akkor szintén megfigyelhető ez a kettősség.

Egyébként Németországban nem a döntő, hanem a csütörtöki német-francia meccs volt a hét – és az egész Eb – legmagasabb nézőszámú mérkőzése. Nem sokon múlt, hogy megugorják a 30 milliós szintet. A ZDF-en közvetített meccs ugyanis a teljes német lakosságnál 29,82 milliós nézőszámot ért el és az éppen akkor tévézők 80,6 százaléka kapcsolt a mérkőzésre. A 14-49 éveseknél pedig a közönségarány 85,6 százalékot tett ki. Ezek egészen szürreális eredmények egy olyan tévés piacon, ahol a magyarországinál is sokkal erősebb a televíziók közötti verseny.

Híradós felzárkózás
A múlt héten a 18-49 évesek körében és főműsoridőben az RTL Klub 15,8 százalékos, a TV2 pedig 9,7 százalékos közönségarányt ért el. A korábbi héthez képest csökkent a két kereskedelmi csatorna közötti különbség. Olyannyira, hogy szombat este egy paraszthajszállal a TV2 győzött (12,8-12,5 arányban).

A műsorok közül a már emlegetett Barátok közt tudta felvenni a versenyt a focival. Heti átlagban a Fókusz 17,1 százalékos, az Éjjel-nappal Budapest 21,7 százalékos, a Barátok közt pedig 20 százalékos közönségarányt ért el. A TV2-n a Humorkoktél átlagosan 9 százalékos, a Jóban Rosszban pedig 9,7 százalékos közönségarányt produkált.

A végére hagytunk egy érdekességet: feljött a Tények az RTL Híradó nyakára. Amíg ugyanis az RTL 18 órakor kezdődő hírműsora 18,17 százalékos heti átlagot produkált, addig a Tények kereken 18 százalékot. Korábban azért 4-5 százalékpontnyi különbség volt a hét kora esti hírműsor között.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetinezettsegtop27het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
hetinezettsegtop27hetiteljes

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: amennyiben külön nem jelezzük, akkor az adatok a 18-49 évesekre vonatkoznak és magukban foglalják az időeltolásos tévézést. Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

  • Megosztom