Elmaradt a trendforduló az okosmobiloknál

A harmadik negyedévben tovább csökkent az eladott okostelefonok száma az IDC előzetes adatai szerint. A Samsung értékesítése sokat esett, de így is megtartotta vezető helyét, ahogyan a Huawei is a második pozíciót.

A harmadik negyedévben 355,2 millió okostelefont adtak el világszerte az IDC előzetes adatai alapján, ez hat százalékos visszaesést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A piackutató cég elemzésében arra hívja fel a figyelmet, hogy ez sorban a negyedik olyan negyedév volt, amelyben éves összevetésben esett az értékesített okosmobilok száma. A társaság az idei negatív trend ellenére arra számít, hogy 2019 növekedést hoz majd az összesített eladásokban.

A csökkenés egyik fő oka az, hogy a piac mintegy harmadát adó Kínában folyamatosan esik az értékesítés. Az idei harmadik negyedév sorban a hatodik volt, amikor csökkenést mértek az eladott okostelefonok számában a távol-keleti országban.

A világ legnagyobb gyártója továbbra is a Samsung, azonban a cég 13,4 százalékkal kevesebb okosmobilt tudott eladni a július-szeptemberi időszakban, mint egy évvel korábban. Pedig az elemzés szerint a Samsung Galaxy Note 9 hozta a várt számokat, azonban ez sem volt elég a zuhanás megállítására.

A Huawei most már a második negyedévben bizonyult a második számú gyártónak, a cég éves összevetésben közel 33 százalékkal tudta növelni forgalmát, igaz piaci részesedése kis mértékben visszaesett. A P-széria új modelljei, és az októberben bemutatott új Mate telefonok várhatóan fenntartják a társaság lendületét, azonban kérdés, hogy ez mennyire lesz elég az utolsó negyedévben.

Az év utolsó három hónapja ugyanis az elmúlt két évben már az Apple-é volt, az amerikai társaság ebben az időszakban még a Samsungot is meg tudta előzni. A harmadik negyedév minimális előrelépést hozott számukra, éves összevetésben mindössze 0,5 százalékos növekedést értek el. Azonban szeptemberben három új iPhone is érkezett, amelyek iránt várhatóan az év végén ugrik meg igazán a kereslet.

A negyedik legnagyobb gyártó a Xiaomi 20 százaléka feletti bővülést ért el egy év alatt, és ami még izgalmasabb, hogy piaci részesedése már megközelíti a tíz százalékot.

  • Megosztom