Egyre többet költünk mobillal

Az egyre elfogadottabbá váló netes vásárlás lassan áthelyeződik a számítógépekről a mobil eszközökre és alkalmazásokra – derül ki a Ma este Színház! „last minute” jegyvásárlási portál és a Simple felméréséből. A teljes munkaidőben dolgozók, a 30–49 évesek, a felsőfokú végzettségűek, illetve a budapestiek körében a legnépszerűbb az okostelefonon végzett online vásárlás.

 

A szállásfoglalás, ételrendelés, repülőjegy-, élelmiszer- és ruhavásárlás mellett a kulturális és szabadidős programok felkutatásában, illetve a mozi-, színház- vagy koncertjegyek megvásárlásában is egyre fontosabb szerepük van az okostelefonoknak. A megkérdezettek 36 százaléka külön alkalmazást is letöltött már ezen célokra.

 

A több mint 2500 kultúra iránt érdeklődő részvételével készített nem reprezentatív, online kutatás eredményei szerint a válaszadók leginkább közösségi oldalakhoz, navigációhoz és játékokhoz kötődő alkalmazásokat telepítenek a telefonjukra, de kulturális programok, szabadidős tevékenységek felkutatására, illetve a mozi-, színház- vagy koncertjegy-vásárlásra is egyre többen használják a mobiljukat. Elvárás az online jegyvásárlás és a jegy nyomtatás nélküli, virtuális bemutatásának lehetősége is.

 

„A kutatásból egyértelműen látjuk, hogy egyre többen bíznak az okostelefonos vásárlás biztonságában és kifejezetten keresik azokat a kényelmes megoldásokat, amelyekkel időt spórolhatnak, vagy esetleg jobb ajánlatokat is elérhetnek. Ezért kezdtünk együttműködésbe az OTP Mobillal: mostantól a Simple alkalmazással is megvásárolhatóak lesznek a Ma este Színház! kedvezményes jegyei. Így akár a reggeli metrózás közben is megszervezheti teljes esti programját az érdeklődő” – mondta Limbacher Tivadar, a last minute színházjegy vásárló oldal alapítója.

 

Májustól ugyanis a Simple alkalmazás Jegy szolgáltatásának részeként is elérhető a Ma este Színház! kínálata, így egyszerűen, bárhonnan, néhány kattintással kiválaszthatóak és meg is vásárolhatóak a jellemzően féláron kínált színházjegyek. Az alkalmazás további szolgáltatásainak bevonásával akár egy teljes estét megszervezhetünk a mobiltelefonunkkal.

 

„A Ma este Színház! egy olyan magyar sikertörténet, ami a kezdetektől fogva inspirál minket. Az oldal és a Simple alkalmazás szellemisége azonos célkitűzéseken alapul, azaz hogy minél több élményhez juttassuk a felhasználóinkat. Ezért is tartottuk fontosnak, hogy a szolgáltatásainkban megjelenjenek a Ma este Színház! last minute ajánlatai” – mondta Benyó Péter az OTP Mobil ügyvezetője.

 

A nem reprezentatív kutatás válaszadóinak majd kilenctizede vásárolt online az elmúlt fél évben, és bár többségük még számítógépen keresztül, több mint egyharmaduk már okostelefont is használt erre a célra. Nyitottságukat jelzi, hogy több mint kétharmaduk egyre több új funkciót próbál ki készülékén.

 

A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka vásárolt már online, jellemzően számítógépen keresztül az elmúlt fél évben, a kitöltők 37 százaléka pedig mobilon is megtette ugyanezt. Emellett a válaszadók 82 százalék foglalt már szállást online, 70% rendelt ételt, 59% vett már repülőjegyet, 53% élelmiszert vagy ruhaneműt, 27% pedig mind a négy kategóriában folytatott már online vásárlást. A felmérés tehát jelzi, hogy mára egyre általánosabbá és elfogadottabbá válik az online vásárlás, másrészt a vásárlók egyre szélesebb körében már az új mobil platformokat is használják erre a célra, illetve nyitottak az új, mobilos megoldásokra.

 

  • Megosztom