Csúcskarrier a Tesconál

A cégek között a legjobb jelöltekért folytatott versenyben nemcsak a jelöltek, hanem a vállalatok is versenyeznek egymással. A BrandJob, a TMP Worldwide magyarországi tagügynöksége annak a sikeres kampánynak az ismeretében véglegesítette programját, melyet amerikai társügynöksége korábban az ESPN médiabirodalomnál végzett.

 

„Nemcsak a vevők, hanem a munkavállalók számára is vonzónak kell tűnni” – mondta Hadi László, a JOBGROUP részét alkotó BrandJob Kft. ügyvezető igazgatója a minap annak kapcsán, hogy új kreatív anyag kialakításával folytatódik a Tesco most végzett álláskeresőknek szóló toborzási programja. Ennek kapcsán először házon belül fókuszcsoportos kutatást végeztek a főüzenetről a már programban részt vevő, „régi frissdiplomásokkal”, majd új vizuális koncepciót fejlesztettek. A frissdiplomásoknak szóló program folytatásától azt várják, hogy a Tesco Magyarországot a korábbiaknál is több és felkészültebb fiatal szakember tekinti majd vonzó munkahelylehetőségnek.

 

„Amerikai társügynökségünk korábban azt a feladatot kapta, hogy oldja fel azt az ellentmondást, hogy miközben az ESPN-t amerikaiak milliói tekintik a sporttémájú tévézés és média csúcsának, eközben a társaság mégsem tudta a legjobb munkaerőt magához csábítani. A TMP Worldwide amerikai ügynöksége először a munkavállalói attitűd felmérésére az ESPN-nél dolgozó összes munkatárs részvételével kutatást végzett, a vezetők kiválasztott csoportjaival interjúk során vizsgálták meg a vezetői motiváció elemeit, végül pedig külső fókuszcsoportok megkérdezésével felmérték a médiabirodalomról kialakított kép összetevőit. Kiderült, hogy cégen belül sokkal jobban látni a karrierlehetőségeket, mint a cégen kívülről. Erre alapozva egy olyan érték halmazt fogalmazott meg a TMP, amely összefoglalta az ESPN-nél való munkavégzés egyedi pozitív sajátosságait. Mindezt a munkát kereső fiataloknak szóló kreatív üzenetekben fogalmazták meg, majd ezek a Facebooktól a szórólapokig mindenhol megjelentek. A munkáltatói márka közvetítésébe a cég saját munkatársait is bevonták, így ők szinte az ESPN nagyköveteivé váltak. És bár az ESPN és a Tesco Magyarország sok szempontból nagyon távol áll egymástól, mégis közös bennük, hogy a saját területükön piacvezető pozícióban vannak, és ugyanezt a pozíciót akarják elérni a legjobb szakemberek felvételével is. A Tesco esetében is igaz, hogy a külsősök jobbára csak a sztori egyik felét ismerik, a mi dolgunk az, hogy a másik felét is megismerjék.” – mondta Hadi László.

 

A Tesco azt tűzte ki célul maga elé, hogy ne csak a kereskedelmi forgalmat tekintve, hanem vonzó munkahelyként való kedveltsége alapján is az ország legjobbjai között legyen. Ez a célkitűzés azt szolgálja, hogy a legjobb jelöltekért folyó “harcban” a Tesco a legrátermettebb frissdiplomásokat szerezhesse meg magának. A cég esetében különösen az volt fontos, hogy a nem a kiskereskedelemhez kapcsolódó szakterületek esetében is – mint például az informatika, a logisztika vagy a pénzügy – világossá váljanak az egyedi karrierlehetőségek.

 

“A program sikerének fokmérője, hogy folyamatosan egyre több és felkészültebb frissdiplomás jelentkezik a Tesco Magyarországnál. Úgy tűnik, világossá vált, hogy nem sok hasonló méretű cég kínál ilyen gyors fejlődési és előrelépési lehetőséget. A gyakornokként bekerülő új munkatársak néhány rövid év alatt felelős vezetői pozícióba kerülhetnek. Ügynökségként számunkra most az a kihívás, hogy ezt a lehetőséget a lehető legtöbb frissdiplomás ismerje meg. Ráadásul, a jelöltekkel folytatott kommunikáció eszközrendszere az elmúlt 10 évben teljesen átalakult. Az a feladatunk, hogy akár egy állásbörzén, Facebookon, vagy a cég honlapján keresztül keres rá valaki a Tescora, egyből világossá váljanak számára a cég által kínált karrierlehetőségek. A legjobb jelöltek szörfölve shoppingolnak, és ahol nem azt látják, mint amit keresnek, máris továbblépnek. Márpedig mi azt akarjuk, hogy a Tesco mellett döntsenek.” – mondta Hadi László, a BrandJob és a JOBGROUP ügyvezető igazgatója.

  • Megosztom