Csak tettük a dolgunkat

Schmitt Pál plágiumügyét akkor is megérte volna kirobbantani és végigvinni, ha nem „profitálunk” belőle közvetlenül, lévén, hogy ez a munkánk – nyilatkozta a Marketing&Mediának Gavra Gábor, a hvg.hu főszerkesztője.

– Gondoltad volna az első cikk megjelenésekor, hogy ez a sztori megbuktatja az államfőt?
A tavalyi Guttenberg-botrány után természetesen felmerült bennünk, hogy civilizált országban egy közszereplő belebukna egy ilyen sztoriba, de komolyan nem számoltunk ezzel a végkimenetellel, ezért a legutolsó napokig nem is foglalkoztunk ezzel a kérdéssel.

– Tudatos döntés volt, hogy a Schmitt-sztorit a hvg.hu tálalta először, nem pedig a több évtizedes, nagy múltú HVG? Ki döntötte el, hogy a hvg.hu-n jön a sztori először?
– Mivel az alapinformáció a hvg.hu-hoz futott be, és az ellenőrző munkát is a mi munkatársaink végezték, nem volt kérdés, hogy ez a hvg.hu sztorija lesz.

– Mennyit profitált az oldal az elmúlt négy hónapban a történtekből? Mennyivel emelkedett meg az oldal napi egyedi látogatószáma/látogatottsága?
– Az a tény, hogy Magyarország elnöke csalással szerezte doktori címét, ráadásul miután csalása napvilágra került, immár elnökként hazudott a nyilvánosság előtt az ügyről, végtelenül szomorú tény. A hvg.hu nem a várható látogatottságemelkedést tartotta szem előtt, hanem egyszerűen a dolgát tette, amikor tudomására jutottak a csalására utaló információk. Természetesen örömmel látjuk, hogy a site látogatottsága már 2011-ben is folyamatosan bővült, és ez a tendencia tovább folytatódik, de Schmitt Pál plágiumügyét akkor is megérte volna kirobbantani és végigvinni, ha nem „profitálunk” belőle közvetlenül, lévén, hogy ez a munkánk.

– Az Index és az Origo nagyon komoly erőt képvisel a netes hírpiacon. A Hír24 is komoly ellenfél, és a Msn.mainapnak is nagy tervei vannak. Meg lehet előzni ezeket a híroldalakat? Egyáltalán van ilyen célotok?
– A tavaly nyáron megkezdett megújulással az a célunk, hogy a lap stabilan a három legnagyobb és legfontosabb hírportál között legyen Magyarországon. Ezt a célt csak szisztematikus építkezéssel és kitartó újságírói munkával lehet elérni.

 

(A Gavra Gáborral lészült interjút teljes terjedelmében elolvashatja a Marketing&Media legújabb számában.)

 

  • Megosztom