Bevásárolta magát az RTL a Centralba

Az M-RTL Zrt. 30 százalékos részesedést vásárolt a Central Digitális Média Kft.-ben – jelentette be ma Vidus Gabriella és Varga Zoltán. A Central 20 digitális márkája a hazai netezők kétharmadát éri el, a kínálat jelentős mértékben bővül videós tartalmakkal. A tranzakció a Gazdasági Versenyhivatal engedélye után lép hatályba.

 

Az M-RTL Zrt. nem titkolt célja, hogy az RTL Magyarország a jövőben tovább növelje jelenlétét a digitális piacon, ezért is jött létre 2015-ben a cégcsoport Digitális- és Fejlesztési Igazgatósága. Ennek a stratégiának a következő lépcsője, hogy a Central Médiacsoport online portfóliójában 30 százalékos tulajdonrészt vásárolt a társaság.

 

Vidus Gabriella, az M-RTL Zrt. vezérigazgatója a megállapodás bejelentésekor jelezte, hogy egy régi adósságát törleszti ezzel a döntéssel a legnagyobb hazai médiavállalat, mivel eddig a digitális piacon lemaradásuk volt. Most ezt egyetlen nagy lépéssel igyekeznek behozni.

 

Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezetője az Internet Hungary konferencián tett bejelentés előtt bemutatta a cég digitális portfólióját, melynek többek között része a Házipatika.com, a Startlap.hu, az NLCafé, a Vezess.hu és a Hír24.hu. A portfólióba tartozó 20 márka a hazai netezők 66 százalékát éri el.

 

Az RTL részesedés-szerzésével jelentős mértékben bővülhet a videós tartalmak köre.

 

A tranzakció további részleteiről a felek a GVH engedélyezési eljárás lezárulása után adnak tájékoztatást.


Tags:

  • Megosztom