- Hirdetés -

Az RTL-, és a TV2-vezér cégeik eredményeiről

|

- Hirdetés -

Milyen tényezők befolyásolták a tavalyi üzleti eredményeket, hogyan alakult a nézettség és mit várnak 2017-től – többek között ezekről is nyilatkoztak a Marketing&Media magazinnak a legnagyobb hazai tévétársaságok vezérigazgatói. Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezetője beszélt az R-Time sikereiről is, míg Dirk Gerkens, a TV2 vezére a jelentős programinvesztíció hatásaira is kitért.

 

A nemrég leadott beszámoló szerint az M-RTL Zrt. negatív eredményt produkált 2016-ban, aminek az is az egyik oka, hogy míg az előző évi számokat jelentősen torzította, hogy 2015-ben a 2014-es reklámadókulcs-csökkentés miatt pénzt kaptak vissza, addig 2016-ban a tervezetten visszajáró adóráfordítás a beszámoló készítésekor még rontó hatással volt az eredményekre – mondta el a Marketing&Media magazinnak Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

 

„Az R-Time-nak eközben jelentősen nőtt a bevétele és az adózott eredménye is emelkedett, ami a cég portfóliójának átalakítása miatt történt. Egyébként később azt fogják látni, hogy az R-Time-nak 2017-ben nem volt bevétele, mivel tavaly decemberben úgy döntöttünk, hogy az ügyfeleik kényelme érdekében megszüntetjük a dupla adminisztrációt, ezért minden reklámbevételt az M-RTL-hez csoportosítottunk át” – tette hozzá a cégvezető. Vidus Gabriella az idei várakozások kapcsán jelezte, hogy sok tényező befolyásolhatja a következő hét hónap eredményeit, elvárásaik természetesen mindig vannak, jövőre kiderül, hogy azok teljesültek-e.

 

Dirk Gerkens, a TV2 Csoport, vezérigazgatója elégedetten nyilatkozott az eredményeikről, elmondta, hogy a TV2 Csoport közönségaránya 2017 első negyedében – a 18–59 évesek körében és teljes napon – elérte a 18,99 százalékot, ez 34 százalékos emelkedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. „A TV2 Csoport és az RTL közötti különbség 15,9 százalékpont volt tavaly májusban, ez a múlt hónapban már csak 8,02 százalékpontot tett ki. A kábelportfóliónk háromszorosára növelte piaci részesedését az elmúlt egy év alatt. A teljes napot tekintve pedig mindössze két százalékponttal vagyunk lemaradva a legnagyobb versenytárs mögött. Pénzügyi szempontból is pontos stratégia mentén haladunk, az igazgatóságunk által korábban elfogadott ötéves terv időarányos részét teljesítettük” – tette hozzá Dirk Gerkens.

 

A TV2 Csoport problémáját korábban leginkább az alacsony bevételek jelentették. Ráadásul többéves lemaradást kell behozni, hiszen nem reagáltak időben a piaci változásokra, nem bővítették kellő hatékonysággal a portfóliót. „Éppen ezért tavaly jelentős programinvesztícióba kezdtünk, hogy létrehozzuk az ország első számú televíziós portfólióját. Rövid idő alatt kell ledolgoznunk a hátrányt, hogy hosszú távon is eredményes lehessen a vállalat. Az Atmedia csapatához csatlakozva sikerült stabilizálni és 30 százalékkal növelni a kereskedelmi, valamint disztribúciós bevételeinket” – jelezte a társaság vezetője.

 

Dirk Gerkens idén arra számít, hogy a 2016-ban megfigyelhető trendek folytatódnak, csak gyorsabb ütemben. A cég piaci részesedése, valamint a kereskedelmi és disztribúciós bevételeik tovább növekednek, ami a pénzügyi helyzetük megerősödését, illetve a jövedelmezőségük javulását is eredményezi. „Ma a nézői fragmentáció és a piaci trendek együttes hatása, hogy csak sokcsatornás modellel lehet sikeresen érvényesülni, a csökkenés a piac természetes velejárója. A TV2 Csoport azonban képes volt arra, hogy ebben a megváltozott helyzetben is növelje piaci részesedését. Felértékelődik azon csatornák jelentősége, amelyek unikális tartalmat kínálnak, ezért a portfóliónk 11 csatornája közül nyolcra készülnek saját gyártású műsorok. Tovább folytatódik a tavaly megkezdett jelentős programinvesztíció, és a portfólió további bővítése is a terveink között szerepel. Az év hátralevő részében számos új nemzetközi formátumot mutatunk be a magyar nézőknek, ilyen a Ninja Warrior, az Ázsia Expressz vagy a Séfek séfe. A TV2 Csoport is indít fikciós sorozatot Korhatáros szerelem címmel, és ez még csak néhány ízelítő az őszi kínálatból” – fűzte hozzá Dirk Gerkens.

 

A Marketing&Media magazin a héten megjelent számában közölte a harminc legnagyobb árbevételű hazai médiacéget bemutató összeállítást, amelyben részletes elemzéseket olvashatnak arról, hogyan alakult a piac meghatározó szereplőinek a tavalyi éve üzleti szempontból. A teljes listát és az összeállítás részleteit itt találja. 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...