- Hirdetés -

Az internetes zaklatások ellen küzd a LEGO

|

- Hirdetés -

A LEGO Csoport tovább bővítette a gyermekek digitális biztonságára és jóllétére irányuló kezdeményezését, amely segíti a családokat abban, hogy beszélgetéseket kezdeményezzenek a témában, illetve érdekes és jól használható útmutatót ad ahhoz, hogy hogyan kezelhetők az internetes zaklatások.

Az új „Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) útmutató aktivitásokkal segíti a szülőket és pedagógusokat az erre a nehéz témára irányuló beszélgetések kezdeményezésében, úgy, hogy közben néhány egyszerű dolgot építenek LEGO kockából a gyerekekkel. Ezzel együtt egy új, játékos LEGO Friends #BoostUp módot is bevezettek a LEGO Life applikációban, amit a Peppy Pals-szal, a szociális és érzelmi tanulásra kifejlesztett digitális felülettel közösen fejlesztettek ki. Ennek célja, hogy segítsen a gyerekeknek megérteni, milyen ereje van, ha kedvesek egymással az online térben, és fejlesszék az online boldoguláshoz szükséges készségeket.

A közösségi média és az online közösségek világszerte sok gyerek számára biztosítják a barátok közti összeköttetést, főleg azokban az időkben, amikor a járvány miatt sokan nem mehetnek iskolába. Míg a legtöbb gyerek a figyelmesség alapvető szabályait szem előtt tartva használja a közösségi médiát, mire elérik a tinédzser kort, többen megtapasztalják az internetes zaklatást. A LEGO Csoport új kezdeményezése arra is bátorítja a gyerekeket, hogy felismerjék és tegyenek az internetes zaklatás ellen, ha ilyet tapasztalnak, vagy látnak.

Az “Építs és beszélgess!” (Build & Talk) aktivitások sorozatát úgy találták ki, hogy a szülők játék közben, ismerős körülmények között beszélgethessenek a 6-10 éves gyermekükkel a biztonságos online jelenlétről és jóllétről.

A legújabb aktivitásokat arra fejlesztették ki, hogy a gyerekek megértsék, mi az az internetes zaklatás, és el merjék mondani a tapasztalataikat. Emellett cselekvésre bíztatják a gyerekeket és felnőtteket, ha bármilyen jelét látják vagy tapasztalják az internetes zaklatásnak.

A család egyszerűen letöltheti az aktivitásokat tartalmazó csomagot tabletre vagy mobiltelefonra, kell még hozzá pár LEGO kocka és már épülhet is közösen az egyszerű, színes karakter – Meanie – aki a játékon keresztül segít beszélgetést kezdeményezni és megtanítani a gyerekeknek, hogyan legyenek kedvesek és hogyan figyeljenek oda másokra az online térben.

Csakúgy, mint a többi “Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) aktivitás, ez a sorozat is az UNICEF útmutatásával és tanácsaival készült, azért, hogy új módon, játék közben segítsenek a szülőknek beszélgetést kezdeményezni a digitális biztonságról és jóllétről.

Az új, internetes zaklatásról szóló aktivitás sorozat – más “Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) aktivitások mellett – ingyenesen elérhető.

LEGO Friends és a Peppy Pals közösen egy sor szórakoztató élményt hozott létre a LEGO Life applikációban, amelyek a barátság jelentőségét hangsúlyozzák. A #BoostUp funkción keresztül a gyerekek a különböző kérdőíveket, a történetmesélős kvízeket és a virtuális építő aktivitásokat próbálhatnak ki, amelyek segítséget nyújtanak azoknak, akik megtapasztalták az internetes zaklatást. Emellett segítenek a gyerekeknek bátorságot gyűjteni ahhoz, hogy felszólaljanak az online látott bántások ellen, illetve bátorítják a támogató online viselkedést. Az aktivitások elérhetők a LEGO Life applikációban. Ez egy biztonságos közösségi platform gyerekek számára, amelyet 9 millió gyerek használ 78 országban.

“A #BoostUp kampánnyal biztonságos közeget szeretnénk teremteni a gyermekeknek, ahol elmondhatják, hogy számukra mit jelent kedvesnek lenni másokkal az online térben. Az online barátságok és csoportok világa izgalmas és szórakoztató, és közben egyben ijesztő és magányos is lehet a gyermekek számára. A különböző videókon, kvízeken, kérdőíveken és kihívásokon keresztül a gyerekek kifejezhetik az érzéseiket, és ezzel segíthetik egymást, hogy az online lét pozitív és negatív oldalát is megértsék.”

„A játékkal a tanulás is könnyebb a gyerekek számára. Ezért számos izgalmas – valós és az online térben megvalósítható – játékélményt fejlesztettünk ki, amelyek segítik a családok edukációját olyan nehezebb témákkal kapcsolatban is, mint például az internetes zaklatás” – mondta el Anna Rafferty, a LEGO Csoport digitális vásárlói aktivációért felelős alelnöke. „Azt reméljük, hogy a LEGO kockákkal – amelyek generációkon, nemeken és kultúrákon ívelnek át – segíthetünk mókás és természetes módon összehozni a családokat a világ minden pontján. Mindeközben a gyerekek is megtanulhatják, hogyan kommunikáljanak egymással az online térben, úgy hogy kedvesen, pozitívan állnak egymáshoz és saját magukhoz is.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Kosztümös film érkezik a mozikba

A három testőr alkotócsapatának új kosztümös filmje a Monte Cristo grófja, melyet a 77. Cannes-i Filmfesztiválon, versenyen kívül láthat először a közönség. A film várhatóan ősszel kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.Alexandre...

Ügyfeleit és munkavállalóit is jótékonykodásra ösztönzi a biztosítási platform

Működése kezdete óta elkötelezett a jótékonyság iránt, és aktív szerepet vállal a helyi közösségek támogatásában a CHERRISK. A biztosítási platform különös figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei és követői mellett a munkavállalóit is ösztönözze a...

Rádiós pályázatok: Fonyódon és Siófokon is a Radio Plus nyert

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a Médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót. A testület döntött két rádiós frekvenciapályázatról is, mindkét...

Autópiaci trendek a BrandManiában

Az autópiac kerül terítékre a BrandMania mai adásában, az RTL magazinműsorának első felében a tavalyi évet értékelik a szakértők és piaci szereplők. Ezt követően pedig arról lesz szó, hogy milyen marketingfogások hozhatnak üzleti sikereket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...