Átalakulások az Est Mediánál

A megszüntetett rádiós üzletág után az indoor reklámüzletágát is bezárhatja az Est Media Nyrt., a Time Out Magazint kiadó cégből kivonulnának, a vidéki kiadványok előállítása és terjesztése pedig az országos Est Lapokhoz kerülne.

 

A jövőben a print, az online és az event üzletág jelenti a cégcsoport fókuszterületét – mondta a reorganizációról a Világgazdaságnak Balázs Csaba, az Est Media Nyrt. elnök-vezérigazgatója. A cég intézkedési terve a nem feltétlenül megőrzendő tevékenységek közé sorolja az EMGIndoor üzletágat. A tervek szerint teljesen átszervezné azt, vagy ha erre nincs lehetőség, akkor az értékesítését vagy a megszüntetését irányozza elő.

Azaz elképzelhető, hogy az Est Media teljesen kivonul az indoor reklámpiacról, ahol gyakorlatilag monopolhelyzetben van. Ennek az üzletágnak az árbevétele az év első negyedében az előző esztendő azonos időszakához képest 67,8 százalékkal csökkent, szinte megegyezően a teljes piac visszaesésének mértékével. Ennek oka, hogy a hirdetők médiaterveiből mostanában nemritkán teljesen kimarad az indoor terület.

A reorganizáció során újraszervezik a programmagazinokat tömörítő EMGPrint és az internetes honlapokat magában foglaló EMGOnline üzletágat. Előbbi esetén megőriznék a piacvezető ingyenes programmagazinokat (Pesti Est, Exit, országos Est Lapok) és a kapcsolódó kiadványokat, kivonulnának viszont a veszteséget termelő TimeOut Budapest magazint kiadó cégből, a D-E-G Kft.-ből.

Az EMGPrint területen az eddigi franchise-szerződéses viszony helyett szorosabb együttműködést hoznak létre a vidéki Est Lapokkal. Ez a változás érinti a programmagazinok előállítását és terjesztését, azt az Est Lapokhoz szervezik ki, valamint egységesítik a budapesti és a vidéki értékesítési részleget.

A várhatóan ltszámleépítéssel is járó reorganizációt, amelyről a társaság június 24-i rendkívüli közgyűlésén döntenek, az idei második és harmadik negyedévben hajtják végre – tudta meg a vg.hu.

 

  • Megosztom