- Hirdetés -

Akcióban a Vodafone, középiskolás lányokból képeznek programozókat

|

- Hirdetés -

A számítástechnika iránt érdeklődő, középiskolás lányoknak szervez programozó workshopot a Vodafone. A 14 és 18 év közötti lányoknak szóló képzés célja, hogy komplex tudást adjon át, és elindítsa a résztvevőket az informatika és programozás útján.

A vállalat a koronavírus-krízis idején is szeretné felhívni a figyelmet a fiatal generáció digitális edukációjának fontosságára. Az ingyenes #CodeLikeaGirl tábor 2020. augusztus 25. és 27. között, az online térben valósul meg, ahol a résztvevők háromszor fél napos oktatásokon sajátíthatják el a weboldalfejlesztés alapjait.

Már a tanulmányaik korai szakaszában is rendkívül kevés lány választja az informatikus képzést világszinten annak ellenére, hogy egyre nagyobb szükség van fiatalokra ezen a szakterületen. Az infokommunikációs szektorban az egyik legalacsonyabb a nők aránya, az Európai Unió országaiban mindössze 17 százalékos, ezért a szektor rendkívül sok humánerőforrástól esik el. A Vodafone célja, hogy az idén harmadszor megrendezésre kerülő, ezúttal online térben zajló #CodeLikeaGirl táborral ezt megismertesse fiatal lányokkal, akik így a későbbiekben akár ezt a hivatást is választhatják, és számításba vehetik a technológiai karrier lehetőségét is.

2020. augusztus 25. és 27. között a Vodafone sorsolással választja ki azt a 15 résztvevőt, akik webinar-ok keretében saját weboldalt fejleszthetnek majd. A lányok egyéni tartalommal tölthetik meg a site-okat, így személyre szabottan, érdeklődési körüknek és személyiségüknek megfelelő honlapot alkothatnak. Az oktatást a Vodafone Magyarország szakképzett munkatársai tartják. A rutinos szakemberek bevonásának köszönhetően a fiatalok első kézből tapasztalhatják meg, hogyan is alkalmazható a programozási tudásuk a munka világában.

„Fontos, hogy a lányoknak is lehetőségük legyen arra, hogy megszeressék a számítástechnikát, felfedezzék a benne rejlő örömöt és találkozzanak motiváló sikertörténetekkel. Az infokommunikációs szakmákban rejlő kihívás, az alkotás és a kreativitás szépsége számukra is vonzó lehet” – mondta a programról Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -