A digitális piac legmeghatározóbb női

Bár a Marketing&Media által összeállított Top 25 – A legmeghatározóbb emberek a hazai digitális piacon rangsorban jóval több férfi képviselteti magát, a hölgyek között is akadnak néhányan, akik verhetetlenek ezen a területen.

Noha a digitális piac tipikusan a férfiak terepe, a nőktől sem áll annyira távol ez a világ, amit az is igazol, hogy a Marketing&Media által összeállított Top 25-listából könnyedén el tudtunk készíteni egy top 10-es női lajstromot is.

A szakmai zsűri által összeállított rangsor legelőkelőbb helyén végzett hölgy egy jól ismert topvezető, Heal Edina, aki pontszámával a legmeghatározóbb szereplők 25-ös klubjába is „tagságot nyert”. A Google Magyarország igazgatója a Marketing&Media listáinak állandó szereplője, a legbefolyásosabb médiásokat felvonultató Top 50-es rangsorban például az idén a 15. helyre került.

A képzeletbeli dobogó második fokán Szabó Mariann, a Femina.hu egyik tulajdonosa és értékesítési vezetője áll. A nevében is a nőkre utaló site az egyetlen cég, amely két szereplőt is „delegált” a top 10 nő közé: Szabó Mariann mellett Rácz Brigitta, a női portál másik tulajdonosa és főszerkesztője is a legmeghatározóbb hölgyek közé tartozik a hazai digitális piacon.

A női top 10-es lista bronzérmese Neizer Anita, a Hvg.hu főszerkesztője, aki csak hajszálnyival csúszott le a Top 25-ös listáról: pontszáma alapján a 26. lett. Ugyanígy járt a női lista negyedik helyezettje, Ihász Ingrid is. A MEC digitális vezetője a 27. lenne az összesített listán.

Bár a trend pozitív, van még hová felzárkózniuk a hölgyeknek. „A valódi egyenlőséget az jelentené, ha olyan világban élnénk, ahol az országok és cégek felét nők irányítják, a háztartások felét pedig férfiak vezetik” – írja Sheryl Sandberg Dobd be magad! című könyvében. A Facebook operatív igazgatója által megfogalmazott egyenlőség egy ideig még biztosan várat magára. A Catalyst tanácsadó szervezet legutolsó felmérése szerint a Fortune 500 cégeknél az igazgatósági helyek mindössze 16,6 százalékát foglalják el nők. A vállalatok 11,3 százalékánál egyetlen női vezetőt sem találunk, míg 16,3 százalékánál a hölgy vezetők aránya eléri a 25 százalékot.

A legmeghatározóbb nők a hazai digitális piacon

1. Heal Edina – Google
2. Szabó Mariann – femina.hu
3. Neizer Anita – Hvg.hu
4. Ihász Ingrid – Mediaedge
5. Forgács Mariann – Be Social
6. Zalai Ágnes – NoSalty
7. Bányász Lívia – Unilever
8. Mészáros Zsófia – 444.hu
9. Rácz Brigitta – femina.hu
10. Porst Réka – Meska.hu


Címke:

  • Megosztom