- Hirdetés -

A tradicionális média reneszánsza – “Programmatic everything” 20 éven belül!

|

- Hirdetés -

Az elmúlt évek digitális fejlődésének köszönhetően jelentősen kibővült a lehetőségek, csatornák száma, melyen keresztül eljuthatunk a fogyasztóinkhoz. Ezzel párhuzamosan a vásárlási döntéshozatal útja is lényegesen hosszabb lett. Mindeközben azt is tudjuk, hogy a reklámzajból való kitöréshez egyre inkább szükségünk van hiper-perszonalizált kommunikációs megoldásokra. A hirdetői piac tehát újabb transzformáción megy keresztül (1990-es években bevezetett digitális hirdetések óta talán a legnagyobb változáson), melyet az adatok tesznek lehetővé. Elérkezett az adat-vezérelt kampányok kora. Algoritmusok, adatok, technológia – ezek nélkül ma már lehetetlen hatékonyságot növelni.

Winning the moments” – megfelelő időben, megfelelő helyen, megfelelő üzenettel

Az elmúlt évek során számtalan területen tapasztaljuk a rohamos léptékű technológiai fejlődést, mely nélkül nem beszélhetnénk hiper-perszonalizált megoldásokról. A technológia segítségével kapcsolódik össze minden mindennel. Korábban elképzelhetetlennek tartott adatforrások kapcsolódnak össze, komplex rendszerek fejlődnek ki több platform egyesítésével és tudjuk, hogy ennek a folyamatnak nagyon messze van még a vége!

A jövő ezeké a centralizált, összekapcsolt megoldásoké, kizárólag ezen az úton járva tudjuk lekövetni a megváltozott fogyasztói magatartást és kiszolgálni sokrétű információ igényüket. Amint ez ténylegesen létrejön és elterjed az elkövetkezendő 20 évben, egyetlen platform segítségével fogjuk optimalizálni a teljes audió és/vagy vizuális megjelenéseinket minden eszközön és csatornán egyszerre. A “right time, right place, right message” által megvalósul a megfelelő rezonancia a hirdető és a fogyasztó között. Lehetőség lesz arra, hogy csatorna interakciók és lefedések helyett eggyé váljunk a fogyasztók mindennapjaival és legfontosabb momentumaival!

Programmatic út vezet a jövőbe

Az elmúlt években a konferenciák talán legkedveltebb “buzzword”-je a programmatic, többszáz előadás szólt piacterekről, célzásokról, minőségről, viewability-ről, sok szépen hangzó mutatószámról. Igazán a jövőről azonban ritkán esett szó, talán azért is, mert mi magunk is sok kérdőjellel a fejünkben néztünk elébe a ránk váró változásoknak. Ugyanakkor mostanra eltelt már a programmatic születése óta annyi idő, hogy tisztult a kép és reálisan látható a programmatic ereje, jövőbeni hatása.

A jelen egyik legnagyobb nehézsége az, hogy hatékonyan lépést tartsunk a fogyasztási szokások változásával. A médiafogyasztási trendekből egyértelműen látszik, hogy a különböző digitális eszközök és média csatornák fejlődése megosztotta a fogyasztók figyelmét, miközben az információra való igényük ugrásszerűen nőtt. Természetesen arról sem feledkezünk meg, hogy 2001-ben hazai piacon reklám értékesítésre elérhető 9 darab TV csatornához képest jelenleg több, mint 70 csatornáról beszélünk 2018-ban, azaz a hirdetőknek egyre inkább figyelmet kell fordítania a megfelelő időzítésre, elhelyezésre és üzenetre.

Ezeket a fontos tényezőket hatékonyan lehet kezelni a programozott vásárlási térben, így mosódik el a jövőben végleg az offline és online közti, jelenleg még éles határvonal: eltűnik az “offline” fogalma, miközben minden azzá válik.

Milyen tények teszik ezt lehetővé?

  1. Több hirdetési piactér egy helyen a programmatic világban: Egyre több digitális csatornát (médiaértékesítési platformot/hálózatot) ölelnek fel a programmatic vásárlási eszközök. Minél több média felület kerül ebbe a térbe, annál hatékonyabb gyakorisági kontrolt alkalmazhatunk a megjelenéseink során. Nem beszélve arról, hogy közben a megjelenések időzítése is kifinomul! Amerikai és Nyugat-európai piacokon már el is kezdődött a piactér kiszélesítése, gondoljunk csak a digitális outdoor vagy programmatic TV megoldásokra!
  2. Adatok: A programmatic eszközök (DSP-k) sokkal több fogyasztói információt tesznek elérhetővé, mint bármely más korábbi média megoldás és vásárlási felület, hiszen ugyanazon fogyasztót szélesebb online portfolió interakcióin keresztül ismerhetjük meg. Ez az elérési volumen pedig évről évre folyamatosan és dinamikusan növekszik!
  3. Tanuló algoritmusok: Egyre több információt, adatot osztanak meg egymással a különböző digitális média felületek, melyek megfelelő alkalmazása még relevánsabb fogyasztók elérését teszik lehetővé. Ahogyan fejlődik a média- és adatpiac, úgy fejlődik a média tudomány és a hozzá tartozó matematika is. Ezek az algoritmusok a fogyasztói jellemzők mellett már az eszközt és az időzítést is felhasználják a valószínűség számításhoz!
  4. Technológiai fejlettség: A programmatic piactér az egyik legkomplexebb és legfejlettebb hálózat a média piacon. Egyre több rendszerrel és technológiai megoldással kapcsolódik össze, melyek továbbfejlesztik a médiavásárlást, az adatszolgáltatóktól kezdve, a különböző adservereken át egészen a hirdetésfigyelő (ad verification) technikai megoldásokig. Ezen szolgáltatások már a magyar piacon is jelen vannak, azonban széles körben való elterjedésük még várat magára, ugyanis komoly kihívást jelent a magyar nyelv kezelése, nem beszélve a szolgáltatások költség oldaláról, mely a hazai budget szintekhez mérve igencsak “nemzetközi árazású”.

Algoritmusok, adatok technológia: ezek a programmatic vásárlás legfőbb erősségei.

Yasar Umut, Head of Digital Omnicom Media Group

Néz Kata, Head of Service Management Omnicom Media Group

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...