80 ezer új ügyfél a UPC-nél

Az előfizetők számának megugrásában komoly szerepet játszott a FiberNet egyes területeinek megszerzése. Az első három negyedévre 12,7 millió dollárnyi távközlési adót kell fizetnie a UPC-nek a vállalat anyacége, a Liberty Global közlése szerint.

Egy év alatt több mint 80 ezerrel nőtt a UPC Magyarország előfizetőinek száma, szeptember végén már 957,4 ezren voltak. A valamilyen televíziós szolgáltatást vásárlók száma 826,4 ezer volt a harmadik negyedév végén, ez több mint 65 ezerrel több, mint egy évvel korábban. Hasonló mértékben bővült a társaságnál az internet előfizetések száma is, így szeptember végén már 424 ezer volt.

 

A látványos fejlődés részben organikus növekedés eredménye, de jelentős szerepet játszott benne a FiberNet egyes szolgáltatási területeinek megszerzése is – mondta el az mmonline.hu-nak Szűcs László, a társaság kommunikációs igazgatója. A lemondások számát sikerült alacsonyan tartani, emellett az új területeken viszonylag sok szolgáltatást tudtak értékesíteni.

 

Arról egyelőre nem tudott nyilatkozni Szűcs László, hogy jövőre hogyan alakulnak az előfizetői díjak a társaságnál, annyit azonban elmondott, hogy a verseny továbbra is rendkívül éles, valamennyi piaci szereplőnek jelentős kedvezményeket kell kínálnia, hogy megtarthassa pozícióját. Az viszont biztos, hogy a költségek növekednek és vannak egyelőre bizonytalan tényezők is, így például még nem dőlt el, hogyan alakul az áfa, ami természetesen befolyásolja majd a fogyasztói árat.

 

A UPC idei fejlesztései kapcsán Szűcs László a fibernetes területeken végrehajtott hálózat korszerűsítést emelte ki, illetve az ott bevezetett új szolgáltatások kapcsán – mint az interaktív digitális televízió vagy a nagy sebességű, 120 megabites internet hozzáférés – a fogyasztói eszközök beszerzése jelentett komolyabb tételt.

 

A UPC Magyarország anyacége, a Liberty Global harmadik negyedéves jelentésében közölt adatok alapján tovább folytatódott az analóg kábeltévé előfizetők számának csökkenése, és ezzel párhuzamosan a digitális megoldást választók számának növekedése. Jól látható az is, hogy a hazai fogyasztók egyre inkább felfedezik annak előnyeit, ha egy cégtől több szolgáltatást vesznek igénybe, hiszen a 957,4 ezer előfizetős összesen 1,55 millió szolgáltatásért fizetett szeptember végén.

 

A Liberty Global jelentése alapján a UPC az év első 9 hónapjára 12,7 millió dollárnyi távközlési adót kell fizetnie, ebből 4,5 millió dollár jut a harmadik negyedévre.

  • Megosztom