6 dolog, ami megváltoztatja a médiaipart is

A ZenithOptimedia egy csokorba gyűjtötte, milyen fontos változásokra számít a világban a következő 25 évben, melyek a médiaiparra és a marketingesek életére is jelentős kihatással lesznek. Egészen megváltozik a világ, tudja meg, hogyan és már most készüljön fel!

Tavaly októberben volt 25 éve, hogy megalakult a ZenithOptimedia. Ebből az alkalomból az ügynökség egy nagyon érdekes előretekintő kiadványt jelentetett meg nemrégiben, melyben azzal foglalkozik: vajon milyen jövő vár ránk 2038-ra, azaz milyen változásokkal kell számolnunk a következő 25 évben.

Az előrejelzést a társadalomban, a gazdaságban, a technológiában és a szórakoztatóiparban végbemenő trendek alapján készítették el, és több mint 30 oldalban összegezték.

6 nagyon jelentős változásra számítanak, amelyek pontos megvalósulási időpontja ugyanakkor nehezen megmondható, ugyanis egyes trendek nem lineárisak. Na de nézzük is a 6 pontot:

1. Eljön az i-Street korszaka

Forradalmi változásra kell felkészülni az egyes termékeink gyártását, terjesztését, marketingjét és értékesítését illetően. Ez a folyamat vezet majd el az úgynevezett i-Street irányába, ami voltaképpen egy olyan intelligens főutca, ahol keveredik (konvergál) a digitális technológia és a fizikai üzletsor, mely testre szabott és unikális élményeket és termékekeket nyújtanak majd a vásárlóknak. E folyamat előfutára többek között a már mostanában is kipróbálható 3D nyomtatás, de ez még csak a kezdet…

2. Feltörekvőből növekvő piacok

Az elkövetkező 25 évben várhatóan a ma még csak feltörekvő gazdaságok meghatáróvá válnak a világ gazdaságában. Akár a világ fogyasztásának 50 százalékát is adhatják majd ezek a piacok. Emiatt az ügynökség a prognózisában arra számít, hogy 2038-ra a feltörekvő piacok kifejezést akár teljesen el is felejthetjük majd, mivel ezek a fejlett gazdaságokkal versenyeznek majd a világgazdaságban.

3. Kollektív felelősség a fogyasztásban

Az elkövetkező 25 évben előreláthatólag megjelenik egy új irányzat, a kollektív felelősség a fogyasztásban. Ez azt jelenti, hogy a magánszemélyek, a vállalkozások és a kormányok közösen dolgoznak majd azért, hogy tegyenek az egészségünk, a környezetünk és a jólétünk védelmében. A prognózis alapján mi akár már kezdenénk is újragondolni a vállalatunk CSR stratégiáját…

4. Jön a közösségi együttműködés korszaka

A közösségi média a mostanihoz képest is nagyobb szerepet kap majd, az emberek újabb és újabb kapcsolatokra, ismerősökre tesznek szert, és megosztják egymással tapasztalataikat, sőt egyes erőforrásaikat is. Az üzleti szféra, azaz a vállalkozások emiatt szorosabban együtt fognak dolgozni, akár már a termékfejlesztésben is, ami a fogyasztóknak azért lesz jó, mert újabb, előnyösebb megoldásokat kaphatnak. A prognózis szerint beköszönt tehát a “Social Cooperative”, azaz a közösségi együttműködés korszaka.

5. Internet mindenben és mindenhol

2020-ra várhatóan már 50 milliárd tárgy fog csatlakozni a világhálóhoz. Az életünket egy olyan integrált rendszer fogja meghatározni, ami internetről, óriási adatbázisokból és állandóan működő szenzorok adatain alapulva menedzseli majd az életünket.  A következő 25 évben az internet teljesen megváltoztatja majd a mindennapjainkat, és a döntéseinken intelligens adatokra tudjuk majd alapozni.

6. Demokratizálódás a tartalomgyártásban

A következő 25 évben kiteljesedik az a már most is érzékelhető trend, hogy nem kizárólag professzionális szerkesztőségek, médiavállalatok állítanak elő tartalmakat. Az embereknek egyre növekvő igénye lesz a tartalomelőállításra és mások tartalmainak megosztására, mert ez az önkifejezés egyik fontos részévé válik. Rengeteg információ keletkezik majd így, és számtalan véleménnyel találkozunk majd. 2038-ra megvalósulhat a demokratikus tartalomelőállítás az egész világon, amikor az egyes egyének tartalmakat osztanak meg a saját szűkebb környezetükkel és idegenekkel egyaránt.

Ha részletesebben is érdekli a 6 pont, akkor ide kattintva elérheti a több mint 30 oldalas, részletes prognózist PDF-ben.

Szalay Dániel

  • Megosztom